شناسهٔ خبر: 22630374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گلایه استاندار گلستان از تمایل نداشتن ادارات به استفاده از خدمات الکترونیک دولت

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان، از تمایل نداشتن ادارات استان به استفاده از خدمات الکترونیک دولت گلایه کردو گفت: برگزاری شش جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک طی سالیان پیشین، نشان ازنبود انگیزه درادارات و حتی استانداری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمناف هاشمی شامگاه سه شنبه در هفتمین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور، اظهار کرد: الکترونیکی شدن خدمات دولت باعث جلوگیری از فساد در بخش های مختلف می شود و می توان به عنوان یک حوزه سرمایه گذاری جدی در این مهم وارد و مشکلات آن را نیز رفع کرد.
وی تصریح کرد: دولت الکترونیک می تواند بسیاری از مشکلات دستگاه های اجرایی و حتی پارک های علم و فناوری را برطرف کند و اعتقاد دارم اصلی ترین شاخص توسعه استان فعال کردن مبحث دولت الکترونیک و اتمام پروژه های این حوزه است.
استاندار گلستان بیان داشت: ارزیابی و پایش مدیران دستگاه های اجرائی نباید تنها به مقوله جشنواره شهید رجائی پایان یابد، بلکه در یکی از اصلی ترین و مهم ترین شاخص ها می تواند دولت الکترونیک و مباحث خروجی عملی و عینی آن باشد.
هاشمی گفت: هر مدیری که بتواند یکی از مشکلات استان را به خصوص در حوزه دولت الکترونیک برطرف نماید، نمره مثبت و کارنامه قابل قبولی در روزمه کاری خود به ثبت خواهد رساند.
وی تاکید کرد: فعالیت ویژه در بحث دولت الکترونیک برای سنجش مدیران یکی از بخش های مهم بوده که در این پیوند اعتبارات ملی و استانی مناسبی وجود دارد و از سوی دیگر می تواند اشتغال خوبی در استان ایجاد کند.
استاندار گلستان؛ این مهم را بهترین فرصت برای استفاده مدیران از توان کاری خود در زمینه دولت الکترونیک بیان کرد و یادآور شد: در گلستان زیرساخت های مناسب در بخش آی تی وجود دارد و برای بسیاری از طرح ها و پروژه های دولت ظرفیت پایلوت شدن را دارد.
به گفته هاشمی؛ تاکنون یکهزار و 539 خدمت و وظیفه در بستر شبکه ملی اطلاعات احصاء شده که 226 خدمت الکترونیکی شده و 272 خدمت در دستور کار قرار دارد.
/1648/3014
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*

نظر شما