شناسهٔ خبر: 22630170 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتقاد عضو پارلمان مالزی از سکوت نخست وزیر این کشور در مورد یمن درمجمع جهانی اقتصاد اسلامی

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای 'مالیزیا کینی'، 'راجا کمار البحرین راجا احمد' عضو پارلمان مالزی از منطقه 'کوالا ترنگانو' گفت: نخست وزیر در سخنان خود برخی از منازعات امروز جهان اسلام را مورد اشاره قرار داد، اما در مورد یمن سکوت کرد.
عضو پارلمان مالزی گفت: در گزارش های سازمان ملل مدارکی وجود دارد که نشان می دهد مالزی از عربستان سعودی در این منازعات حمایت کرده است.
این عضو پارلمان مالزی تصریح کرد مستنداتی وجود دارد که مالزی از عربستان در حمله به یک کشور با حاکمیت مستقل حمایت کرده است.
وی گفت: می دانیم که یمن تنها از تخریب آسیب ندیده است، بلکه اکنون شیوع وبا و گرسنگی در این کشور گسترش یافته و مالزی نیز به سهم خود در این شرایط نقش دارد.
عضو پارلمان مالزی خطاب به مقامات پوتراجایا اعلام کرد که مقیاس تخریب ها و تعداد کشته شدگان در یمن به مراتب بیشتر از میانمار در شرایط فعلی است.
'کمار البحرین' اشاره نکردن 'نجیب تون رزاق' به بحران انسانی یمن را با روابط شخصی نخست وزیر این کشور با عربستان سعودی مرتبط دانست و گفت: تعهد مالزی به عربستان سعودی تنها به دلیل روابط شخصی باعث شده که ما هم به منازعات یمن کشانده شویم.
'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی روز گذشته در مراسم گشایش مجمع جهانی اقتصاد اسلامی به برخی منازعات از جمله نقش داعش در بحران جنوب فیلیپین، کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار و همچنین نقش کشورش در تلاش برای حل این منازعات اشاره کرد.
مجمع جهانی اقتصاد اسلامی از روز گذشته به مدت سه روز در شهر 'کوچینگ' ایالت 'ساراواک' در حال برگزاری است.
آساق**241**1599**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما