شناسهٔ خبر: 22630017 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشکلات رکود، بر تار و پود فرش ماشینی گره خورد

رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی گفت: مشاغل به یکدیگر مرتبط اند به طوری که رکود حاکم بر بازار، تمام صنوف کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

صاحب‌خبر -

مشکلات رکود بر تار و پود فرش ماشینی گره خوردهادی کمالیان رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت بازار اظهار کرد: کاهش قدرت خرید مردم موجب شد تا افراد، کمتر دست به خرید فرش ماشینی و کالا هایی از قبیل بزنند.

وی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی، تمام بخش های صنوف را تحت شعاع قرار داده است تصریح کرد:  اگر گردش مالی مناسب، بتواند تغییر و تحول یابد، همه صنوف به تاثیر از این رونق، وضعیت مطلوبی خواهند داشت.

کمالیان، با بیان اینکه بازار هم اکنون، با مازاد تولید مواجه است و می تواند تاثیر مستقیم بر رکود بازار فرش ماشینی داشته باشد یادآورشد: بخش زیادی از تولیدکنندگان که به تازگی به دستگاه های مدرن و به روز در کارخانجات مجهز شدند می توانند راهکاری را به کار گیرند که با حداکثر ظرفیت، به فعالیت و تولید بپردازند.

رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی در خصوص وضعیت صادرات فعالان این بخش گفت: صادرات تولیدات داخلی به صورت مقطعی بوده و عمدتا افراد، بازار هدف را یافته و به فروش پرداخته اند به همین علت تاثیرات مطلوبی بر بازار نداشته و لازم است تا در این بخش مدیریت و اقدام هایی صورت گیرد تا افراد به صورت مستمر به صادرات فرش ماشینی بپردازند.

به گفته کمالیان، دولت باید نگاه ویژه ای به بخش تولید فرش ماشینی کند و هم اکنون، به این تولیدکنندگان فرش ماشینی تسهیلاتی تعلق نگرفته و با توجه به اینکه این بخش از ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی و توسعه اقتصادی برخوردار است.

انتهای پیام/

دولت باید نگاه ویژه ای به بخش تولید فرش ماشینی کند

نظر شما