شناسهٔ خبر: 22629581 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

تاکید اتاق بازرگانی اتریش بر توسعه روابط با ایران/ اختصاص کمک به زلزله زدگان ایران

اتاق بازرگانی فدرال اتریش روز سه شنبه پس از جلسه مشترک با هیات اقتصادی ایران، در بیانیه ای ضمن ابراز اطمینان از توسعه روابط اقتصادی دو طرف، مبلغی نمادین را برای کمک به زلزله زدگان غرب ایران اختصاص داد.

صاحب‌خبر - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در بیانیه اتاق اقتصادی فدرال اتریش آمده است که کریستوف لایتل رئیس این اتاق ، ایران را بازار امید شرکتهای اتریشی در زمینه هایی مانند فناوری زیست محیطی ، راه آهن ، زیرساختهای گردشگری می داند .
بر اساس این بیانیه ، لایتل در جلسه روز سه شنبه خود با غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و روسای اتاقهای بازرگانی استانی ایران ، تاکید کرد که اقتصادهای ایران و اتریش بیش از پیش باید متصل شوند و هرجا که فاصله ای وجود دارد باید برای ارتباط پل ارتباطی ایجاد کنیم.
لایتل ابراز اطمینان کرد که سفر هیات اتاق های بازرگانی ایران به اتریش موجب تعمیق و توسعه بیشتر روابط تجاری دو کشور خواهد شد.
وی تاکید کرد: ارزش تجارت ایران و اتریش در سال جاری (بدون احتساب خدمات) در سال جاری به حدود 500 میلیون یورو می رسد که نشانه ای امیدوار کننده و حاکی از روند رو به بهبود مناسبات تجاری است.
رئیس اتاق فدرال اتریش که از ژانویه 2018 رئیس اتاقهای اروپایی (یورو چمبرز) را عهده دار می شود، تصریح کرد: فرصتهای ویژه ای برای شرکتهای اتریش در ایران بخصوص در زمینه های فناوریهای زیست محیطی ، زیرساختهای راه آهن ، انرژی و بهره وری انرژی و زیرساختهای گردشگری وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد که ایران همچنین علاقه زیادی به مبادلات آموزشی بخصوص برای جوانان دارد.
لایتل همچنین از شافعی دعوت کرد که ایده ها و نظرات خود را در اتاق بازرگانی اروپایی در بروکسل مطرح کند. بر اساس بیانیه اتاق فدرال اتریش ، صادرات اتریش به ایران در شش ماه نخست سال جاری میلادی 151.6 میلیون یورو و واردات این کشور از ایران 109.5 میلیون یورو بود .
به گزارش ایرنا ، جلسه مشترک روسای اتاق بازرگانی ایران و اتاقهای استانی ایران با اتاق فدرال و اتاقهای استانی اتریش روز سه شنبه در محل اتاق فدرال اتریش در وین برگزار شد. سفر این هیات که نماینده بخش خصوصی ایران است در نوع خود رویدادی بی نظیر است که با تلاشها و پیگیریهای دیپلماسی اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین محقق شد.
در آغاز جلسه مشترک روسای اتاقهای بازرگانی و استانی ایران و اتریش ، کریستوف لایتل رئیس اتاق فدرال اقتصادی اتریش ضمن خوشامدگویی به هیات ایرانی ، بر اهمیت روابط اقتصادی با ایران برای اتریش و لزوم بررسی بیشتر زمینه های گسترش همکاری ها تاکید کرد.
در جلسه امروز همچنین چند تن از روسای اتاق های بازرگانی استانی ایران و اتریش زمینه های همکاری و توسعه روابط را معرفی کردند . شافعی و لایتل روسای اتاقهای بازرگانی ایران و اتریش نیز در حاشیه نشست امروز جلسه دو جانبه ای با حضور عبادلله مولایی برگزار کردند.
به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش ، سفر هفته جاری روسای اتاق های سراسر کشورمان به اتریش که در نوع خود رویدادی مهم و قابل توجه در روابط اقتصادی دو کشور ارزیابی می شود، می تواند زمینه را برای معرفی فرصت های اقتصادی، شناسایی ظرفیت ها و توانمندیهای متقابل، ترسیم چشم انداز و ارائه نقشه راه تقویت و گسترش بیش از پیش همکاری های اقتصادی، صنعتی و تجاری بخش های خصوصی دو کشور مساعد گرداند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما