شناسهٔ خبر: 22629578 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام های فلسطینی از قطع تماس ها با طرف آمریکایی خبر دادند

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین گفت: آن ها (آمریکایی ها) با بستن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین به صورت عملی راه های تماس و ارتباط را بستند و ما نیز آن را رسمی می کنیم.
نبیل ابو ردینه سخنگوی رئیس تشکیلات خود گردان فلسطینی نیز گفت: مرحله پیش رو برای اصلاح روابط فلسطینی آمریکایی مهم و حساس است.
وی اضافه کرد: موضع گیری های فلسطین در پاسخ به برخی از اقدامات غیر قابل قبول آمریکا است و تاکید کرد این تصمیم بیانگر مواضع محکم و ملی فلسطینی ها برای مقابله با چالش های پیش رو است.
این در حالی است که هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه شنبه گفت: ما در حال مذاکره با مقامات فلسطین هستیم. همین طور با آن ها در تماسیم و می خواهیم که برای دوره جدیدی از مذاکرات صلح آماده باشند.
وی در پاسخ به این که ظاهرا ادعا شده که مقامات فلسطینی گفته اند دیگر با آمریکا در حال مذاکره نیستیم؛ گفت: خیر، ما در حال مذاکرات با دولت فلسطین هستیم.
پیش تر دولت آمریکا به فلسطینی ها هشدار داده بود که دفترشان در واشنگتن را تعطیل می کند، مگر اینکه تشکیلات خودگردان به طور جدی وارد مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی شود.
مقام های کاخ سفید با هدایت جرد کوشنر داماد ترامپ درحال آماده کردن طرحی پیشنهادی برای سازش هستند.
آمریکا به سازمان آزادیبخش فلسطین اجازه داد دفتر خود در واشنگتن را در سال 1994 دایر کند. در سال 2011 در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، فلسطینی ها توانستند پرچم شان را بر فراز این دفتر به اهتزار درآورند.
شبک**9365**3404**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما