شناسهٔ خبر: 22629027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هلاکت 5 فرد مسلح و بازداشت 3 تن دیگر در سینای شمالی مصر

سخنگوی ارتش مصر روز سه شنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی چهار تن از عناصر تکفیری بسیار خطرناک را دراستان سینای شمالی به هلاکت رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ­دست کم پنج فرد مسلح وابسته به گروههای تکفیری در دو عملیات جداگانه نیروهای امنیتی مصر در استان سینای شمالی در شمال شرق این کشور کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از قاهره ، سرهنگ تامرالرفاعی سخنگوی ارتش مصر روز سه شنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی چهار تن از عناصر تکفیری بسیار خطرناک را در استان سینای شمالی به هلاکت رساندند. الرفاعی تاکید کرد نیروهای امنیتی در روزهای گذشته با یورش به مخفیگاه های عناصرمسلح در سینای شمال چهار تن از سرکرده های خطرناک گروههای تکفیری را کشتند. الرفاعی به محل و زمان دقیق اجرای عملیات نیروهای امنیتی مصر اشاره ای نکرد.
سخنگوی ارتش مصر گفت نیروهای امنیتی همچنین تعدادی از مخفیگاه های تروریست ها را منهدم و مقادیر زیادی ازانواع بمب و مواد منفجره از آنان کشف و ضبط کردند. نیروهای امنیتی مصر یکی دیگر از عناصر تکفیری بسیار خطرناک را در مرکز استان سینای شمال به هلاکت رساندند و سه تن دیگر را بازداشت کردند. نیروهای امنیتی دو خودرو متعلق به تروریست ها را منهدم و مقادیر زیادی از انواع تجهیزات مورد نیاز برای ساخت انواع بمب را از مخفیگاه های آنان کشف و ضبط کردند.
گروه انصار بیت المقدس که در نوامبر سال 2014 پس از بیعت با گروه تکفیری صهیونیستی داعش نامش را به ولایت سینا تغییر داد شاخص ترین گروه مسلحی است که در شبه جزیره سینا فعالیت می کند. عناصر ولایت سینا در دو سال گذشته بارها به مراکز نظامی ارتش و پلیس مصر حمله کردند و مسئولان امنیتی این کشور را در شبه جزیره سینا هدف قرار دادند و صدها نظامی مصری را به قتل رساندند.

نظر شما