شناسهٔ خبر: 22628993 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تاکید وزیر علوم بر استفاده از ظرفیت نخبگان داخل و خارج کشور

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، نشست هم اندیشی درباره فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه میان وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز سه شنبه برگزار شد.

در این نشست که با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهوری و جمعی از معاونان وزارت علوم و معاونت علمی در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، راهکارهای هماهنگی و هم افزایی بیشتر میان این دو نهاد مورد تاکید قرار گرفت.

غلامی در این نشست، لزوم هماهنگی و همگرایی بیشتر میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی ریاست جمهوری در توسعه علم و فناوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با تغییر رویه‌های متعارف آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، به سمت استفاده از رویکردهای نوین و خلاقانه در مقوله آموزش و پژوهش حرکت کنیم.

وی افزود: در این مسیر باید با آسیب شناسی دقیق شرایط موجود در حوزه علم و فناوری کشور به سمت شناسایی مشکلات و معضلات اصلی صنعت و جامعه رفته و با استفاده از روش‌ها و رویکردهای نوین با همکاری دستگاه‌های مسئول در جهت حل مشکلات و معضلات کشور و مردم اقدام کنیم.

وزیر علوم بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان کشور، اعم از نخبگان فعال در داخل یا خارج از کشور، در مجموعه‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه بویژه شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد.

وی گفت: باید با ارائه تسهیلات متنوع به نخبگان بویژه نخبگانی که به طور دائم در حال آمد و شد به کشور هستند، زمینه‌های استفاده افزون‌تر از قابلیت‌ها و توانمندی‌های آنان را در مجموعه‌های آموزش عالی کشور فراهم کنیم.

سورنا ستاری نیز در این نشست، گزارشی از دستاوردهای چندسال اخیر این معاونت بیان و تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری آمادگی کامل دارد تا در زمینه توسعه ظرفیت‌های مبتنی پژوهش و فناوری در کشور به وزارت علوم کمک کند.

وی به تمایل و اراده بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و نوآوری و بویژه استارت آپ‌ها اشاره کرد و گفت: در این خصوص، باید با همکاری و هماهنگی با وزارت علوم، زمینه‌های جذب سرمایه از بخش‌های مختلف کشور بویژه بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم شود.

در ادامه این نشست هم اندیشی، مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بر ضرورت بازنگری در برخی مقررات موجود در جهت تسهیل فرایند تاسیس و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و فناوری تاکید کرد و گفت: در این خصوص باید برخی موازی کاری‌ها و همپوشانی‌های موجود برطرف شود.

نظر شما