شناسهٔ خبر: 22628596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اخلاق در زندگی بشر جایگاه والایی دارد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه اخلاق در زندگی بشر جایگاه والایی دارد، گفت: ترویج اخلاق در بین امت اسلامی جزو فلسفه بعثت پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت‌ الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، شامگاه سه شنبه (30 آبان) در پنجمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی در ایران که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد، با اشاره به اینکه اخلاق در زندگی بشر جایگاه والایی دارد، گفت: ترویج اخلاق در بین امت اسلامی جزو فلسفه بعثت پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) بود.

 

وی با بیان اینکه اخلاق هم در تعالی شخص و هم در تکامل انسان نقش بسیار مهمی دارد، افزود: اگر قرار باشد جامعه بر اساس قوانین خشک و بی‌ روح و بدون اخلاق جاری داشته باشد زندگی رونق و صفایی نخواهد داشت.

 

آیت ‌الله نورمفیدی اظهار داشت: طبابت و پزشکی جزو مبانی و اصول جامعه است که این دو موضوع جزو دو علم قدیمی در بشریت است.

 

وی با اشاره به اینکه طبیب باید محرم اسرار مردم باشد، تصریح کرد: امروز ایجاد آرامش روحی و روانی برای بیمار یکی از وظایف پزشکان محسوب می شود، تحمل درد و دل‌ های بیمار از اخلاق پزشکی است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: اکنون با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه حاکم است، من از یک افق بالاتر به کشور و مسائل آن نگاه می‌کنم و آینده کشور را روشن می‌بینم.

 

وی تصریح کرد: اگر مسئولان بتوانند تک ‌وتنها سیاست کلی آمریکا را خنثی کند می‌تواند پیروز شود و مشکلات دیگر را هم حل کند.

 

نظر شما