شناسهٔ خبر: 22628548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

کشت مجدد برنج در 30 هزار هکتار از شالیزارهای آمل

فرماندار ویژه آمل گفت: امسال 30 هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان به زیر کشت مجدد برنج رفت.

صاحب‌خبر -

سید جعفر رسولی در گفت‌وگو با مهر از تخصیص 13 میلیارد ریال اعتبار برای برق دار کردن چاه‌های کشاورزی شهرستان آمل خبرداد و افزود: با پیگیری نماینده مردم آمل در مجلس، این اعتبار در راستای برق دار کردن چاه‌های کشاورزی شهرستان آمل اختصاص یافت.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه چند سال اخیر در سرفصل پیش بینی اعتبارات،برای این مهم اعتبار اختصاص می‌دادیم اما تخصیص داده نمی‌شد، افزود: در روستاهای پایین دست آمل در فصل کاشت برنج، کشاورزان با کمبود آب مواجه بودند که آبیاری زمین‌های کشاورزی بسیار با مشکل روبه‌رو بود.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه در روستای مریج محله بخش دابودشت بیشتر از 8 حلقه چاه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال، تا دو ماه آینده برق دار خواهد شد، ادامه داد: در فصل کشاورزی، آب رودخانه به پایین دست نمی‌رسید و این مهم به بهره برداری می‌رسد.

رسولی به کشت مجدد برنج در 30 هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان در امسال اشاره کرد و گفت: اگر بستر سازی صورت بگیرد سال آینده کشت مجدد بیشتری در این شهرستان خواهیم داشت.

وی گفت: بیشتر از 150 روستا درخواست برق دار کردن چاه کشاورزی را دادند که 34 روستا بر اساس مشکلات کمبود آب، اعتبار تخصیص داده خواهد شد.

 

نظر شما