شناسهٔ خبر: 22628504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گسترش اخلاق پزشکی و آموزش یکی از نیازهای امروز دانشگاه های کشور است

خبرگزاری شبستان: معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تمام اصول آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها باید به سمت اخلاق مداری و گسترش اخلاق حرفه ‌ای حرکت کنند، گفت: یکی از نیازهای امروز دانشگاه های کشور گسترش اخلاق پزشکی و آموزش آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شامگاه سه شنبه (30 آبان) در پنجمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی در ایران که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه اخلاق پزشکی در کشور ما جنبه علمی و آکادمیک پیدا کرده است، گفت: مباحث اخلاق پزشکی موضوعات جدیدی بوده که در حوزه علم ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه داشتن دروس متناسب با آموزه‌های دینی و اخلاقی یک نیاز ضروری است، افزود: اعلام نظر در اخلاق پزشکی فقط مختص به رشته پزشکی نخواهد بود و می طلبد در همین راستا اعلام نظر از سوی علما صورت گیرد.

 

لاریجانی با بیان اینکه تمام اصول آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها باید به سمت اخلاق مداری و گسترش اخلاق حرفه ‌ای حرکت کنند، اظهارداشت: یکی از نیازهای امروز دانشگاه های کشور گسترش اخلاق پزشکی و آموزش آنلاین است.

 

وی اخلاق بالینی را موضوعی مهمی برشمرد و تصریح کرد: توجهات لازم باید نسبت به کمیته‌های اخلاق بالینی و منشور حقوق بیمار صورت گیرد.

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از مهترین اقداماتی که توانستیم در همین راستا انجام دهیم تشکیل شورای عالی اخلاق پزشکی در سطوح بالای وزارت بهداشت است.

 

وی نهادینه شدن معرفت و عمل به اخلاق پزشکی بر پایه هنجارهای اسلامی و انسانی در همه ارکان نظام سلامت جمهوری اسلامی به منظور استقرار نظام سلامت پاسخگو و احترام همه جانبه به کرامت همه جانبه به کرامت انسانی را از اهداف تشکیل این شورا دانست.

 

نظر شما