شناسهٔ خبر: 22628254 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اتهام تلاش آمریکا برای توطئه ضد ترکیه مضحک است

وی گفت این نخستین بار نیست که ترکیه چنین اتهاماتی را مطرح می کند و پیش از این آمریکا را به دست داشتن در کودتای نافرجام سال گذشته در ترکیه متهم کرده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما هدر ناورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اتهامات ترکیه مبنی بر اینکه واشنگتن در حال تدارک توطئه ای برضد آنکارا است را مضحک توصیف کرد. وی گفت این نخستین بار نیست که ترکیه چنین اتهاماتی را مطرح می کند و پیش از این آمریکا را به دست داشتن در کودتای نافرجام سال گذشته در ترکیه متهم کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:رضا ضراب که یک تاجر طلا است هجده ماه است که در بازداشت به سر می برد و به زودی دادگاه وی برگزار خواهد شد.آیا درباره محاکمه وی با رئیس جمهور اردوغان و مقامات ترکیه گفتگو شده است،زیرا رئیس جمهور اردوغان اعلام کرده است که این طرحی ضد ترکیه است،گفت: ما این دادستان را هم پیشتر شنیده ایم.پیشتر هم ترکیه تلاش کرد که ما را متهم به نقش داشتن در کودتا کند.من باید بگویم که این موضوعی مضحک است.ما وارد این موضوع نشده ایم و دخالتی در آن نداریم.در رابطه با این پرونده شما را برای کسب اطلاعات بیشتر به وزارت دادگستری رجوع می دهم.

نظر شما