شناسهٔ خبر: 22628113 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

تنها نیستیم تا جمعه تمدید شد
نمایشگاه خیریه «تنها نیستیم» با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد نظر به شوق زائدالوصف هنرمندان جهت تقدیم اثر به نفع زلزله‌زدگان عزیز کرمانشاه این رویداد تا جمعه سوم آذر تمدید شده است.
در این اطلاعیه مهر بی دريغ هنرمندان، هنردوستان و نیز فضای همدلی و مشاركت بوجود آمده ستایش شده است، همچنین اعلام شده تا این لحظه مبلغ 162 میلیون و 500 هزار تومان اثر هنری به فروش رسیده است.
«تنها نیستیم» به همت گالری مژده و همکاری گالری ایرانشهر و جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی از 26 آبان ماه به نفع زلزله‌زدگان اخیر کرمانشاه تدارک دیده شده است؛
در این نمایشگاه  بیش از 250 اثر نقاشی، مجسمه و عکس، سه نسل از هنرمندان تجسمی یک سوم قیمت واقعی شان به نفع زلزله‌زدگان استان کرمانشاه به فروش گذاشته شده است و صد در صد عواید آن تقدیم مردم سرافراز و آسیب دیده غرب کشور می شود تا شعار و تیتر این حرکت، «تنها نیستیم»، ترجمان عملی یابد.
 

نمایش «کلنل» تمدید شد
نمایش «کلنل» به کارگردانی خیرالله تقیانی به دلیل استقبال مخاطبان تمدید شد. به گزارش ایلنا، «کلنل» که قرار بود تا پایان آبان ماه روی صحنه باشد به دلیل استقبال مخاطبان تا دهم آذرماه تمدید شد. همچنین این نمایش پنج‌شنبه‌ و جمعه دواجرایی شد. این نمایش پنج‌شنبه و جمعه دوم و سوم آذر و نهم دهم آذرماه ساعت 18 و 20 روی صحنه می‌رود. قصه‌ نمایش «کلنل» که نوشته خیرالله تقیانی‌پور است در سال های مشروطه‌ دوم (مشروطه صغیر- استبداد محمد علی‌شاه قاجار) روایت می‌شود و داستان عزیز جوان ۳۵ ساله متمول و جاه‌‌طلب از خاندان قجر است که به دنبال پوشیدن ردای حاکمیت تهران است... ‌حسین پاکدل، شهرام‌ حقیقت ‌دوست، اتابک نادری، سیروس همتی، آرش آصفی، مونا فرجاد، آتیه جاوید،   مصطفی ساسانی، جواد پورزند، وحید نفر، علی‌رضا ناصحی، الهه شه‌پرست، حسین شفیعی، محمد شکری، سیامک توده فلاح، محسن مهری دروی، آناهیتا خسروی، سمیرا سلیمی، زینب قمری، میلاد ابراهیمی،  مهیار طهماسبی، حامد بدیعی، نگار جعفری، سروناز جمشیدی، امیر باد بدست، آیسان حداد در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. 

آغاز رقابت‌ قصه‌گویان جشنواره قصه‌گویی 

رقابت‌های قصه‌گویان حوزه ‌یک کشوری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور میهمانانی از شش استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و گیلان در تالار اندیشه ائل گلی تبریز آغاز شد.
به گزارش ایسنا، بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور صدیقه حسن‌زاده، هیئت داوران و کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری تهران، آذربایجان شرقی، قصه‌گویان و دانش‌آموزان مدرسه‌ها افتتاح شد.  مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این جشنواره گفت: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های گرانبهای ایران اسلامی بوده و کانون پرورش فکری با حضور آن‌ها معنی گرفته و برخود می‌بالد. هادی یوسف‌زاده در ادامه با بیان این‌که در آستانه تبریز ۲۰۱۸ قرار گرفته‌ایم، افزود: جای بسی خوشحالی ست که چنین اتفاق و رویداد فرهنگی مهمی در تبریز، شهر علامه‌ها، سرداران شهید، ستارخان‌ها و باقرخان‌ها اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها:

نظر شما