شناسهٔ خبر: 22628085 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

سرقت مسلحانه از بانک تجارت اراک

سارق مسلح پس از سرقت از بانک تجارت میدان انقلاب شهر اراک دستگیر شد.به گزارش میزان، دساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه دیروز گزارشی از سرقت بانک تجارت در میدان انقلاب شهرستان اراک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله برنامه‌ریزی عملیاتی پلیس برای شناسایی و دستگیری این فرد آغاز شد. در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که سارق مسلحی وارد شعبه بانک شده و بعد از سرقت مبلغی وجه نقد، با موتورسیکلت از محل فرار می‌کند. با برنامه ریزی عملیاتی پلیس فرد سارق لحظاتی بعد از سرقت در یکی از محله‌های شهرستان شناسایی شد و با توجه به اینکه این فرد مسلح به سلاح گرم بود، در یک عملیات برنامه ریزی شده، دستگیر شد.

درگیری مرگبار دو جوان در ایلام

رئیس پلیس آگاهی انتظامی‌استان ایلام گفت: قاتل جوان ۲۱ ساله ایلامی‌کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد.به گزارش میزان،سرهنگ علی مهری اظهار داشت: ۲ جوان دیروز در کمربندی شمالی شهر ایلام به علت اختلافات جزئی با یک درگیر‌ می‌شوند. بر اثر این اختلاف یکی از آنان با ضربه چاقو دیگری را زخمی‌و روانه بیمارستان می‌کند. رئیس پلیس آگاهی انتظامی‌استان ایلام یادآور شد: متاسفانه بر اثر جراحت وارده، این شخص در بیمارستان فوت می‌کند.وی تصریح کرد: پلیس پس از تماس مردمی‌با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد و قاتل را که قصد داشت با خودرو‌های عبوری از محل متواری شود را دستگیر کند.مهری افزود: قاتل پس از دستگیری به قتل خود اعتراف و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.رئیس پلیس آگاهی ایلام در پایان گفت: این قتل به علت اختلاف جزئی بوده و می‌طلبد که جواناندر هنگام خشم احساسات خود را کنترل کنند تا این گونه حوادثی پیش نیاید.

دستگیری سارق منزل در کمتر از دو ساعت 

فرمانده انتظامی‌شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری سارق اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد . به گزارش پایگاه خبری پلیس «سرهنگ احمد جبارپور» در تشریح این خبر گفت:ماموران انتظامی‌کلانتری 12 شهر گلسار شهرستان ساوجبلاغ در حین گشت زنی در یکی از روستاهای این شهرستان به فردی با کیسه‌ای مشکوک مظنون شدند. وی افزود: متهم با دیدن ماموران پا به فرار گذاشت که پس از تعقیب و گریز دستگیر و به همراه اموال مکشوفه به مقر انتظامی‌منتقل شد.این مقام انتظامی‌ اظهارداشت: متهم در بازجویی‌های خود اعتراف کرد که در کمتر از دو ساعت قبل از منزلی در روستای انبار تپه شهرستان نظرآباد سرقت کرده و اموالی که در دست دارد متعلق به آن منزل است.سرهنگ جبارپور بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به همراه اموال مکشوفه تحویل مراجع قضایی و سپس روانه زندان شد .

عامل قطع درختان جنگلی کهور 
به کاشت درخت محکوم شد

دادگاه شهرستان قلعه گنج فردی که متهم به ریشه کنی ۵ اصله درخت جنگلی از نوع کهور بود، ملزم به کاشت ۱۰ اصله درخت کرد.غلامرضا مارزی رئیس دادگستری شهرستان قلعه گنج در گفت‌وگو با میزان گفت: دادگاه این شهرستان فردی که متهم به ریشه کنی ۵ اصله درخت جنگلی از نوع کهور بود، ملزم به کاشت ۱۰ اصله درخت در شهرستان قلعه گنج کرد.وی با اشاره به اینکه درختان کهور جزء ذخایر جنگلی محسوب می‌شوند، گفت: در راستای مجازات جایگزین حبس و باتوجه به شکایت اداره منابع طبیعی شهرستان قلعه گنج مبنی بر اقدام فردی به ریشه کن کردن ۵ اصله درخت جنگلی از نوع کهور و همچنین اقرار صریح متهم در جلسه دادگاه، به استناد مواد ۴۲ و ۴۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و رعایت ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی‌مصوب ۱۳۹۲ وی به پرداخت سی میلیون جریمه نقدی محکوم می‌شود. این مقام قضایی ادامه داد: باتوجه به فقدان سابقه کیفری متهم و متاهل بودن دادگاه در اجرای مواد ۶۰،۵۲،۴۷،۴۶،۴۳ قانون مجازات اسلامی‌مصوب ۱۳۹۲ اجرای مجازات نامبرده را به مدت یکسال تعلیق می‌کند.مارزی گفت: متهم موظف است با نظارت اداره منابع طبیعی در هفته درختکاری ده اصله درخت بیابانی کهور کاشته و تاییدیه آن را به واحد اجرای احکام تحویل کند. رئیس دادگستری شهرستان قلعه گنج در پایان تاکید کرد: در صورت عدم انجام شرط فوق دادگاه صادر کننده حکم قرار تعلیق را لغو و دستور اجرای حکم معلق را صادر می‌کند.

۶ کشته و مجروح در تصادف اتوبان ساوه_تهران

برخورد پرایدو پژو در اتوبان ساوه_تهران یک کشته و ۵ مجروح بر جای گذاشت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  سرهنگ خلجی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ‌استان مرکزی از برجای ماندن یک کشته و ۵ مجروح در سانحه برخورد پرایدو پژو در اتوبان ساوه_تهران خبرداد.سرهنگ خلجی افزود: در سانحه رانندگی که حدود ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه دیروز در کیلومتر ۳۲ اتوبان ساوه_تهران در خروجی شعر مامونیه در برخورد یک دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه خودروی ۴۰۵ رخ داد، یکی از سرنشینان خودرو‌ها فوت کرد و پنج نفر دیگر مجروح شدند. وی اضافه کرد: علت این سانحه بی توجهی راننده خودروی پژو ۴۰۵ به جلو نسبت به سواری پراید اعلام شد.

انفجار مین موجب قطع پای یک کولبر شد

روز دوشنبه در آذربایجان‌غربی یک کولبر بر اثر انفجار مین پایش را از دست داد.به گزارش خبرنگار ایلنا، روز دوشنبه در آذربایجان‌غربی، حادثه انفجار مین باعث شد که یک کولبر مصدوم و راهی بیمارستان شود.از قرار معلوم، این حادثه در نوار مرزی «کانی خدا» رخ داد. نام کولبر مصدوم، لقمان واحدی است. در اثر این انفجار، کولبرِ مصدوم یک پای خود را از دست داد.

پنج کشته و زخمی‌در واژگونی خودرو 405

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از واژگونی یک دستگاه پژو 405 در محور «سیرجان – کرمان» خبر داد.دکتر «سید محمد صابری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر، گفت: این حادثه دیروز در ساعت 7 و 11 دقیقه در 20 کیلومتری محور «سیرجان – کرمان» رخ داد. وی از کشته و زخمی‌شدن 5 نفر در این حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد: متأسفانه در این  حادثه دو نفر کشته و 3 نفر زخمی‌شده‌اند که مصدومین به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شده‌اند، ضمن آن‌که رنج سنی آن‌ها 20 تا 28 سال می‌باشد و کشته‌شدگان مرد بوده‌اند.

پلمب بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب

فرمانده انتظامی‌اسلام‌آباد غرب گفت:بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب پلمب شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛فرمانده انتظامی‌اسلام آباد غرب گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان اسلام‌آباد عرب در زلزله 3/7 ریشتری هفته گذشته دچار خسارت شده، امکان بهره برداری کامل از آن وجود نداشت.وی افزود: با توجه به اینکه این بیمارستان از استحکام و ایمنی لازم برخوردار نبود، صبح امروز ماموران پلیس امنیت شهرستان این بیمارستان را پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری کردند.فرمانده انتظامی‌اسلام آباد غرب در ادامه گفت: هر زمان نواقص رفع و مطمئن شویم بیمارستان برای بیماران امن است، اقدام به بازگشایی دوباره آن می‌کنیم.

تصادف مرگبار کامیون و ون در پاکستان

سانحه رانندگی در استان «سند» پاکستان ۲۷ کشته و زخمی‌برجا گذاشت.به گزارش ایسنا، شمار قربانیان این تصادف مرگبار در ابتدا ۱۷ تن اعلام شده بود اما سه تن از زخمی‌ها به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان باختند و به این ترتیب آمار کشته‌های این حادثه به ۲۰ تن افزایش یافت. 

برچسب‌ها:

نظر شما