شناسهٔ خبر: 22627676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

رئیس‌جمهوری در کنگره سراسری خانه کشاورز:

اقدامات اتحادیه عرب تاسف‌آور است

فاصله‌ای بین دولت و مردم وجود ندارد

صاحب‌خبر -

شهروند|در حالی وزیران امور خارجه عربی دو روز پیش برای یک نشست فوریتی از اتحادیه عرب گرد آمدند تا به ادعای خودشان پیرامون مداخله ایران در امور کشورهای عربی گفت‌و‌گو کنند و در بیانیه پایانی این اتحادیه ایران را نکوهش کرده‌اند که حسن روحانی، دیروز در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز بشدت به این بیانیه تاخت و با یادآوری اتهام‌زنی‌های اتحادیه عرب گفت: جای بسی تاسف است در شرایطی که مردم منطقه کار بزرگی را انجام دادند، وزرای امور خارجه یک تشکیلات پوسیده، کهنه، بی‌رمق و بی‌اثری به نام اتحادیه عرب دور هم جمع شدند و همه فکر و ذهن‌شان این است عربستانی که بر ملت یمن ظلم کردند، ابراز تاسف کنند؛ چرا مردم یمن در پاسخ به همه آن بمباران‌ها یک موشک را پرتاب کردند که به ریاض خورده است. این مسأله نشان می‌دهد در دنیای امروز امتحان خداوند، امتحان بزرگی است.
رئیس‌جمهوری خطاب به اتحادیه عرب گفت: وقتی عراق گرفتار داعش شد، اتحادیه عرب کجا بود؟ وقتی مردم سوریه را در حلب و دیرالزور سر می‌بریدند، اتحادیه عرب کجا بود؟ وقتی مردم یمن زیر بمباران‌های شدید عربستان بودند، این اتحادیه عرب کجا بود؟ آن روزی که در ارتفاعات عربستان تروریست‌ها ساکن شده بودند و مردم سوریه و لبنان را تهدید می‌کردند، این اتحادیه عرب کجا بود؟ این همه مردم فلسطین که ظلم می‌بیند، اتحادیه عرب کجا بود؟ روحانی با تشکر از رزمندگان اسلام، دیپلمات‌های کشور، مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح و همچنین ملت‌ها و دولت‌های ایران، سوریه، عراق و لبنان به خاطر پایان‌بخشی داعش ابراز کرد: داعش گروهکی بود که جز شر، نکبت، ویرانی و آدم‌کشی و توحش چیزی را به همراه نداشت. گروهک تروریستی‌اي که توسط قدرت‌های بزرگ و کشورهای مرتجع منطقه ارتزاق و مسلح شدند و پول به آنها
 داده شد.
تشکر روحانی از سردار سلیمانی
رئیس شورایعالی امنیت ملی با بیان این‌که اساس و بنیان اینها کنده شد و این کار، کار بزرگی بود، یادآور شد: این پیروزی را به رهبری، نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و نیروی قدس و سردار سلیمانی که بسیار زحمت کشید و همچنین به دیپلمات‌های ما كه در عرصه‌های دیپلماتیک به‌ویژه در اجلاس‌های آستانه تلاش کردند صلح را ایجاد کنند، تبریک گفته و از آنها تشکر می‌کنم. در همین راه روسای‌جمهوری سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در روسیه برای مسأله سوریه و منطقه جمع می‌شوند و این یک خبر خوشی برای مردم ایران و منطقه بود. البته کار اصلی را مردم و ارتش سوریه، عراق و لبنان انجام دادند و البته برخی از کشورها یاری کردند ازجمله ایران چراکه این مسأله وظیفه همه ما بود.
رسانه‌های خارجی به فکر ایجاد اختلاف
 میان مردم ایران هستند
رئیس‌جمهوری همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به صورتی تلویحی به حاشیه‌‌سازی‌های به وجود آمده در زلزله کرمانشاه مبنی بر نقش کم‌رنگ دولت در این حادثه اشاره کرد و گفت: دولت چیزی جز نمایندگی مردم ندارد و تمام قدرتش نمایندگی از طرف مردم است. دولت منتخب مردم است و با رأی مردم مسئولیت می‌پذیرد و بین دولت و مردم فاصله‌ای نیست. هرچه انجام می‌دهیم از پول شماست.روحانی در ادامه تأکید کرد: از مردم غیور و پهلوان کرمانشاه که در زلزله غمبار ۷ و ۳ ریشتر که مخرب بود تشکر می‌کنم که همه در کنار هم بودند و هستند. غم هموطنان ما و برادران و خواهران ما غم همه ماست و کمک به آنها که در شرایط سخت هستند، وظیفه همه ماست. نمی‌گویم حرکت ما بی‌نقص بود، اما همه مقامات و ارگان‌های دولتی و نیروهای نظامی و مردم تلاش کردند و چقدر زشت است که برخی رسانه‌های خارجی که می‌خواهند خود را طرفدار نشان دهند در روز سخت این مردم، به جای حمایت، به فکر ایجاد اختلاف میان آنها هستند. ملت ما بیدار و هوشیار و متحد است.
ظاهرا فکر می‌کنیم شادی و سرور
جزو دین ما نیست
وی با اشاره به این‌که دین اسلام دین شادی و صلح است، گفت: این ماه، ماه امام صادق(ع) و ماه نور و سرور است. ما در ایران با عشقی که به اهل بیت داریم در عزاداری‌ها سنگ تمام می‌گذاریم و ادای وظیفه می‌کنیم، اما در میلادها حد متوسط را مراعات می‌کنیم و ظاهرا فکر می‌کنیم شادی و سرور جزو دین ما نیست درحالی‌که دین ما دین نشاط و سرور و لبخند و صلح و دوستی و برادری است. روحانی خطاب به حاضران کنگره سراسری خانه کشاورز تصریح کرد: آرامش جامعه ما با بازوان قدرتمند شماست. اگر کشور برای مواد غذایی دچار اضطراب باشد، چه می‌شود؟ در گذشته گاهی بر سر یک قرص نان جان افراد به خطر می‌افتاد. قحطی چیز بدی است و خدا این بلا را سالیان ‌سال است از سر ملت ما رفع کرده و برای همین از ملت ایران سپاسگزاری و تشکر می‌کنم.
خزانه تعلق به ملت ایران دارد
رئیس شورایعالی اقتصاد با بیان این‌که دولت چیزی جز نمایندگی مردم ندارد و تمام قدرتش نمایندگی از طرف مردم است، خاطرنشان کرد: دولت منتخب مردم است و با رأی مردم مسئولیت می‌پذیرد و بین دولت و مردم فاصله‌ای نیست. هرچه انجام می‌دهیم از پول شماست. اگر پول نفت و مالیات است، پول شماست. خزانه تعلق به ملت ایران دارد و دولت به نمایندگی از سوی مردم تلاش می‌کند.
باید از کشاورزان به‌طور هدفدار حمایت کنیم
رئیس شورایعالی اقتصاد با بیان این‌که در بحث خرید تضمینی، قیمتی را برای همه کشاورزان درنظر می‌گیریم همچون یارانه نقدی که به همه یک‌جور پول پرداخت می‌کنیم و معلوم است که این شیوه اشکال و ایراد دارد، تصریح کرد: قانون حمایت از محصولات کشاورزی مربوط به ‌سال ۶۸ یعنی ۲۶‌سال قبل است. محصولاتی که لیست شده تا قیامت تغییر نمی‌کند که درست نیست. این قانون باید اصلاح شود. روحانی تأکید کرد: اگر خدایی‌ناکرده محصولات غذایی ما سلامتی را افزایش نداد و بیماری ایجاد کرد، خلاف هدف است. آن‌ که تلاش بیشتر می‌کند، باید بیشتر حمایت شود و آن ‌که تلاش کمتر می‌کند نیز کمتر مورد حمایت
 قرار گیرد.

نظر شما