شناسهٔ خبر: 22627337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام نکونام:

تاکید بر زنده نمودن و استمرار فریضه امر به معروف در جامعه

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه استمرار داشته باشد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مرده و یا حداقل نیمه‌جان است لذا این حکم الهی باید جان گرفته و استمرار داشته باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، 30 آبان ماه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که با حضور مدیران تعدادی از دستگاه‌های استان در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه باید جلسات امر به معروف و نهی از منکر را زنده و چالشی برگزار کنیم، گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که منکرات و نازیبایی‌ها در جامعه افزایش و معروفات کاهش می‌یابند لذا باید نگاه‌های اصلاح‌گرایانه را گسترش دهیم.
وی فروپاشی گروه تروریستی داعش را یک معروف خواند و افزود: یک فساد بزرگ متأسفانه به نام توحید در حال شکل‌گیری بود که با عنایت الهی این منکر بزرگ نابود شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه استمرار داشته باشد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مرده و یا حداقل نیمه‌جان است لذا این حکم الهی باید جان گرفته و استمرار داشته باشد.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دستگاه‌های اداری در اصلاح یا فساد جامعه نقش کلیدی دارند، تصریح کرد: سلامت دستگاه‌های اداری مهم است و شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها باید به طور جدی فعال کرده و مرتب گزارش گرفته شود.
حجت‌الاسلام نکونام عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان باید در صورت مشاهده منکرات به روسای دستگاه‌ها تذکر شفاهی و کتبی دهد زیرا اگر مفاسد در دستگاه‌ها به حداقل برسد به جامعه نیز تسری می‌یابد.
وی با اشاره به حادثه زلزله غرب کشور، به‌هم‌پیوستگی مردم کشور در کمک به هم‌وطنان را یک معروف بزرگ خواند و تصریح کرد: همه ما باید در امدادرسانی به زلزله‌زدگان حضور جدی داشته باشیم.


نظر شما