شناسهٔ خبر: 22627145 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

«مارگون» روایتی از مجاهدت ايثارگرانه راهداران یزد

گروه هنری: فیلم کوتاه «مارگون» با روایت گوشه‌ای از مجاهدت‌ها، ايثارگری‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه راهداران یزد و به همت روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد تولید شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، فیلم کوتاه مارگون با روایت گوشه ای از مجاهدت ها، ايثارگري ها و تلاش های بی وقفه راهداران یزد و به همت روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد تولید شد.
برگزاری جشنواره فیلم کوتاه امید، بهانه ای شد تا فیلم مارگون به تهیه کنندگی عليرضا مشرف، روابط عمومی اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان یزد و كارگرداني محمود يزدچي، تولید و آماده ارسال به دبیرخانه این جشنواره شود.
محسن صادقیان، مدیرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان یزد در حاشیه بازدید از مراحل ساخت این فیلم کوتاه با اشاره به اینکه ساخت اينگونه فيلم ها و كليپ ها در جهت فرهنگ سازی، یکی از مهمترین نیازها در زمینه کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای است، اظهار کرد: خوشبختانه در سال های گذشته به همت همكارانم توانستیم کاهش بسیار خوبی در زمینه تصادفات و تلفات جاده ای داشته باشیم و الان به جز استان یزد در تمام کشور هم نيز، کاهش میزان تصادفات و تلفات از یک منحنی، به یک خط صاف تبدیل شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: شاید در سال های گذشته با انجام عملیات راهداری و نگهداری جاده ها توانستیم میزان بسیار زیادی در زمینه تعداد این حوادث و تلفات، کاهش داشته باشیم ولی الان میزان کاهش بسیار کم شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: مشكل ما در ارتباط با این موضوع اینست که با وجود هزینه کرد میلیاردها تومانی ما در بحث نگهداری جاده ها و دیگر دستگاه های مرتبط در بحث امنیت و ارائه خدمات به مردم، موفقیت لازم به حد مورد نظر تامین نشده است.
این مقام مسئول افزود: بررسی و تحلیل آمار و ارقام موجود در ارتباط با تصادفات نشان می دهد که ما باید نگاهي نو و بروزتري به مبحث تلفات جاده ای داشته باشیم.
صادقیان افزود: بحث آموزش، فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ راهنمایی و رانندگی در این نگاه تازه و جدید، جایگاه بسیار ویژه ای دارد و باید به صورت بسیار خاص به آن توجه داشته باشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد تاكيد كرد: ایمنی در جاده ها بدون کمک خود مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط آنها به وجود نمی آید و لازم است آنها در این زمینه ادارات و ارگان هاي مرتبط را همراهي كنند.
صادقيان، با تاکید بر اینکه هرچه ما بتوانیم با تولید فیلم ها، کلیپ ها و پرداختن به مسائل آموزشی، سطح فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را بالا ببریم، قطعا میزان حوادث کمتر می شود، اضافه كرد: در این زمینه، امسال با درخشش و تلاش هاي بي وقفه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان يزد، فيلمي با نام مارگون در دست تولید است كه مراحل نهايي ضبط را طي مي كند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه اداره روابط عمومی این اداره کل، فیلم مارگون را برای حضور در جشنواره کشوری امید تولید کرده است، ابراز امیدواری کرد که تهیه اینگونه فیلم ها و پرداختن به چنین مسائلی و توجه ویژه به مبحث آموزش بتواند حساسیت لازم را در بین مردم ايجاد كند و انشاالله روابط عمومي مجموعه ما بتواند آموزش لازم را به ميزان كافي از طریق تهیه اینگونه فیلم ها و کلیپ ها در اختیار مردم قرار دهد.
منبع: اداره كل راهداري و‌ حمل و نقل جاده اي يزد

نظر شما