شناسهٔ خبر: 22627026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در آلمان قوت گرفت

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی:صدر اعظم آلمان گفت:اگر انتخابات پارلمانی پیش از موعد برگزار شود نامزد انتخابات خواهد شد. آنگلا مرکل اعلام کرد:به رغم شکست مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی، بار دیگر نامزدی خود را در انتخابات پیش از موعد اعلام خواهد کرد. مذاکرات تشکیل ائتلاف جامائیکا (ائتلاف احزاب لیبرال دموکرات، سبزها و اتحادیه احزاب متحد مسیحی) ناکام ماند.رهبر محافظه‌کار آلمان همچنین گفت در مورد احتمال تشکیل یک دولت اقلیتی تردید دارد. اگر دولت بدون کسب اکثریت آرا تشکیل شود، مرکل بخت آن را خواهد داشت تا همچنان در مقام صدر اعظمی بماند، اما او گفت: ترجیح می‌دهد انتخابات زودهنگام در کشورش برگزار شود.همچنین بعد از شکست مذاکرات جهت تشکیل ائتلاف جامائیکا در آلمان، رئیس جمهوری این کشور تلاش می‌کند تا در مذاکرات فشرده با سران احزاب از برگزاری انتخابات مجدد در کشورش جلوگیری به عمل آورد.
*انگلیس
منابع انگلیسی ازموافقت کابینه «ترزا می» با پرداخت ۴۰ میلیارد پوند برای تسویه صورتحساب برگزیت به ‌شرط آغاز مذاکرات تجاری با اروپا خبر دادند.این منابع می‌گویند که در جریان نشست دوساعته وزرای انگلیس که در دفتر نخست ‌وزیری (داونینگ استریت) صورت گرفت، توافق شد که رقم پیشنهادی انگلیس از ۲۰ میلیارد به ۴۰ میلیارد پوند افزایش یابد تا فاز دوم مذاکرات برگزیت آغاز شود.
*اسپانیا
دو عضو پیشین دولت کاتالونیا که به دلیل نقششان در رفراندوم استقلال کاتالونیا در زندان به سر می‌برند، پس از قبول کنترل مادرید بر این منطقه خواستار آزادی از زندان شدند.وکلای خوردی ترول و جوزپ رول، از دادگاه عالی درخواست آزادی کرده‌اند. وکلای این دو عضو پیشین دولت کاتالونیا اعلام کردند که آنها هیچ مقاومت و واکنشی درباره تحرکات مستقیم ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا درباره کاتالونیا از خود نشان ندادند.

نظر شما