شناسهٔ خبر: 22626916 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

تیم ملی با ۱۲ بسکتبالیست عازم اردن شد

حاتمی خطاب به ملی‌پوشان: لیگ تمام شد، برای کشورتان بجنگید

صاحب‌خبر -


سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال ایران ۱۲ بازیکن خود برای دیدار با عراق از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ را معرفی کرد.
طبق اعلام مهران حاتمی، سرمربی تیم‌ ‌ملی اوشین ساهاکیان، فرید اصلانی، علی الله‌وردی، نوید نیکتاش ، محمد جمشیدی، امیر صدیقی، سجاد مشایخی ، ارسلان کاظمی، آرمان زنگنه، کیوان ریاحی، روزبه ارغوان و محمد حسن زاده ملی‌پوشان ا‌یران در دیدار برابر عراق خواهند بود.مهران حاتمی، سرمربی تیم‌ ‌ملی و مهران آتشی مربی تیم‌ ‌ملی در این مسابقه خواهند بود. مهران سررشته به عنوان سرپرست، محمدرضا مشحون مدیر تیم‌های ملی و کریم محمدپور به عنوان فیزیوتراپ ملی‌پوشان را همراهی می‌کنند.
تیم ملی بسکتبال کشورمان بامداد امروز راهی اردن ‌شد تا اولین دیدارش از رقابت‌های انتخابی جام جهانی را برابر عراق برگزار کند. این بازی سوم آذر برگزار می‌شود و سپس تیم ملی ششم آذر میزبان قطر خواهد بود.
ملی‌پوشان بازی‌های لیگ را فراموش کنند
مهران حاتمی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره شرایط ملی‌پوشان پیش از اعزام به اردن برای آغاز رقابت‌های انتخابی جام جهانی بسکتبال گفت: زمان زیادی برای تمرین کردن نداشتیم و بیشتر سعی شد که بچه‌ها دور هم جمع شوند. بیشتر تلاش داشتیم که رقابت‌های لیگ یادشان برود و بدانند بازیکن ملی هستند و باید برای تیم ملی‌ کشورشان بجنگند. فکر می‌کنم تنها کاری که در این مدت انجام دادیم همین بود، به علاوه مرور سیستم‌هایی که از قبل داشتیم و کار کردن بر روی سیستم‌های جدیدمان.سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: در نبود چند بازیکن کلیدی‌ امیدوارم که جوان‌ترها نشان بدهند که رشد کرده‌اند و بسکتبال ایران پویا است. امیدوارم این بازیکنان از فرصت بدست آمده استفاده کنند و نشان دهند که شرایط خوبی دارند و می‌توان به آنها هم اعتماد کرد.
او درباره وضعیت بهنام یخچالی ستاره مصدوم تیم ملی نیز گفت: بهنام قطعا به بازی با عراق نمی‌رسد و باید ببینیم وضعیتش برای بازی با قطر چطور خواهد بود. او مهره کلیدی بزرگی است که نبودش هم قطعا بر کار تیم تاثیر می‌گذارد و امیدوارم جوانترها جبران کنند.سرمربی تیم ملی درباره حدادی کاپیتان تیم نیز گفت: حامد هم آمده اما بازی با عراق او را نداریم و ان‌شاءالله از بازی دیگر در کنار تیم خواهد بود.
هیچ تیمی در حاشیه امنیت نیست
حاتمی در پاسخ به این سؤال که آیا واقعا کار سختی برابر عراق داریم یا نه؟ بیان کرد: عراق را دست کم نگیرید. همین عراق چین را در کاپ‌آسیا آزار داد. آنها شرایط رو به رشدی دارند و کاملا آماده‌اند. هیچ تیمی در حاشیه امنیت نیست و در آسیا همه تیم‌ها رقیب هستند. به جز ما همه کشورها بازیکن خارجی می‌آورند. بازیکن آماده جذب می‌کنند و قطعا رقابت با آنها سخت است. عراق دو بازیکن خارجی دارد و کارمان سخت است. او در پاسخ به این سؤال که جوان‌های حاضر در اردو چقدر شانس حضور در ترکیب تیم ملی و گرفتن زمان بازی مناسب دارند؟ بیان کرد: همه این بازیکنان شانس دارند. من به عنوان مربی هربازیکنی که خوب دفاع کند را انتخاب و از آن استفاده می‌کنم.

نظر شما