شناسهٔ خبر: 22626699 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

انصارالله: هیچ چیزی مانع شلیك موشك‌های‌ ما به اسرائیل ‌نمی‌شود

روزنامه جوان

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با اشاره به آشکار شدن همکاری عربستان و امارات با رژیم صهیونیستی تأکید کرد که هیچ قانونی نمی‌تواند مانع شلیک موشک‌های یمن به سوی دشمنانش شود.

صاحب‌خبر -
سخنگوی جنبش انصارالله یمن با اشاره به آشکار شدن همکاری عربستان و امارات با رژیم صهیونیستی تأکید کرد که هیچ قانونی نمی‌تواند مانع شلیک موشک‌های یمن به سوی دشمنانش شود. 
جنبش انصارالله یمن كه در هفته‌های اخیر موشك‌های زیادی را به سمت عربستان شلیك كرده است، این بار رژیم صهیونیستی را كه متحد سعودی‌‌‌ها در جنگ یمن است، تهدید كرد. به گزارش شبكه المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله روز سه‌‌‌‌شنبه در پی تداوم جنایات آل‌سعود در کشورش و اظهارات اخیر مقامات اسرائیلی که عمق همکاری میان عربستان و رژیم صهیونیستی را آشکار می‌سازد، اعلام کرد که نیروهای متجاوزی که در توحش و تجاوز علیه ملت یمن از هیچ کاری فروگذار نکرده‌اند، از موشک‌های یمنی در امان نیستند و ما به اذن الهی در میدان نبرد پاسخ خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی صهیونیست‌‌‌‌ها به دو رژیم سعودی و اماراتی گفت که این مسئله نقش این دو کشور را در پروژه صهیونیسم که امت و منطقه را تهدید می‌کند، نشان می‌دهد. عبدالسلام طی پستی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که تمجید دشمن اسرائیلی از دو رژیم سعودی و اماراتی برای از بین رفتن هویت عربی آنها کافی است. محمد عبدالسلام همچنین گفت:«خطر امارات و عربستان سعودی از خطر دشمن امت عربی کمتر نیست.» اظهارات عبدالسلام پس از آن انجام شد كه دو هفته پیش یمنی‌‌‌ها با شلیك یك موشك بالستیك، ریاض را مورد هدف قرار دادند که در پی آن موجی از ترس و وحشت در بین سعودی‌‌‌ها ایجاد شد. هرچند رژیم صهیونیستی با كشورهای عربی رابطه رسمی ندارد اما در سه سال گذشته اخبار زیادی از كمك‌های اطلاعاتی و تسلیحاتی اسرائیل به عربستان و متحدانش در جنگ یمن منتشر شده است. در همین راستا، جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس دیروز در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت:«‌‌‌جنگ تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن فقیر، با حمایت تسلیحاتی باراك اوباما، هیلاری کلینتون، ترزا می‌ و حمایت و پشتیبانی بنیامین نتانیاهو صورت گرفته است.»‌ در ماه‌های اخیر اخبار زیادی از روابط پشت‌پرده عربستان و صهیونیست‌‌‌ها منتشر شده است و مقامات سعودی بار‌‌‌ها برای دیدار با مقامات اسرائیلی به تل‌آویو سفر كرده‌اند. 
   
عربستان مسئول فاجعه یمن است 
حملات گسترده عربستان و متحدانش در یمن در حالی ادامه دارد كه بیماری وبا در این كشور روز به روز قربانیان بیشتری می‌گیرد. دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد تأکید کرد که ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی مسئول فاجعه بزرگ و تشدید درگیری‌‌‌ها در یمن و نابسامانی اوضاع انسانی در این کشور است. به گزارش شبكه المیادین، بیسلی دو‌‌‌شنبه شب اعلام کرد:« دهها هزار کودک یمنی به دلیل کمبود غذا و دارو در معرض خطر مرگ هستند.» ‌

این مقام سازمان ملل، محاصره یمن از سوی ائتلاف عربی را که شامل امدادرسانان و خبرنگاران نیز می‌شود، محکوم کرد و گفت:«من نمی‌فهمم چرا به جهانیان اجازه نمی‌دهند، ببینند چه چیزی رخ داده است؟ زیرا من معتقدم اگر جهان این فاجعه انسانی را مشاهده کند، کمک‌های مالی به کودکان بی‌گناه یمن برای تهیه غذای آنها ارسال خواهد شد.»‌ وی افزود:«در یمن هرج و مرج، گرسنگی و قحطی همه جا را فرا گرفته و این امر ناشی از درگیری غیرضروری است که قطعاً انسان عامل آن می‌باشد و همه طرف‌های درگیری مسئول آن هستند. همچنین نتایج یک بررسی امریکایی درباره قحطی یمن نشان می‌دهد، اگر ائتلاف نظامی تحت امر عربستان محاصره بنادر اصلی یمن را لغو نکند، روزانه هزاران یمنی از گرسنگی می‌میرند. به گزارش خبرگزاری رویترز، این هشدار یک روز پس از آن مطرح شد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد2/5 میلیون تن در شهرهای پرجمعیت یمن به آب سالم دسترسی ندارند و خطر شیوع وبا افزایش یافته است. «‌شبکه سیستم‌های هشدار اولیه قحطی‌» گزارش داد، حتی پیش از این محاصره نیز ۱۵ میلیون تن در یمن در خطر «‌بحران‌» و یا وضعیت وخیم‌ بودند. 

نظر شما