شناسهٔ خبر: 22626615 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خرازی:

فرانسوی‌ها بر پایه تحلیل‌های ‌اشتباه موضع می‌گیرند /واقعیت منطقه تغییر کرده است

صاحب‌خبر -

رئیس‌شورای راهبردی روابط خارجی گفت: فرانسه امروز برای جبران آن عقب‌ماندگی‌اشتباه دیگری را مرتکب می‌شود که برپایه تحلیل‌های غلط موضع می‌گیرد، در حالی که واقعیت منطقه تغییر کرده و آنها باید سیاست‌های خود را براساس واقعیت جدید منطقه تنظیم کنند.
به گزارش فارس، سیدکمال خرازی در حاشیه مراسم ختم پدر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در جمع خبرنگاران و درخصوص پاکسازی بوکمال گفت: این آخرین پایگاه داعشی‌ها بود و در عراق هم قبلا تکلیف اینها روشن شده بود و این پیروزی بسیار بزرگی است.
وی ادامه داد: همانطور که سردار سلیمانی قول داده بود، به موقع این جریان تمام شد. البته به معنای تمام شدن داعش نیست و باید در فکر حمایت‌هایی که عربستان و آمریکا و اسرائیل از آنها می‌کنند، باشیم.
خرازی درباره مواضع ضدایرانی فرانسه نیز گفت: آقای ماکرون‌اشتباه می‌کند. آنها در جریان آنچه در سوریه گذشت، باتوجه به سبقه سنتی که در این منطقه داشتند وظایفشان را در قبال دولت سوریه و لبنان انجام ندادند و اتفاقا لبنانی‌ها در این خصوص گلایه داشتند.
رئیس‌شورای راهبردی روابط خارجی خاطرنشان کرد: فرانسه امروز برای جبران آن عقب‌ماندگی‌اشتباه دیگری را مرتکب می‌شود که برپایه تحلیل‌های غلط موضع می‌گیرد، در حالی که واقعیت منطقه تغییر کرده و آنها باید سیاست‌های خود را براساس واقعیت جدید منطقه تنظیم کنند.
وی درخصوص نشست اخیر اتحادیه عرب هم اظهار داشت: اینها بیشتر نمایش است، نمایشی که به جایی نمی‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما