شناسهٔ خبر: 22626315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان:

۲۳ اثر در بخش‌های مختلف مسابقه کتاب و کتابخوانی برگزیده شدند

R7877/P1377/S6,71/CT11

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: ۲۳ اثر در بخش‌های مختلف مسابقه کتاب و کتابخوانی امسال برگزیده شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسفندیار ضیایی عصر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی که در سالن سینمایی این مرکز در رشت برگزار شد اظهار داشت: 289 اثر برای شرکت در این مسابقه به دبیرخانه ارسال که از این تعداد،  23  اثر  انتخاب و برگزیده شد.

وی با اشاره به شعار سال این مرکز با عنوان "بیاییم با کتاب زندگی کنیم" ابراز داشت: مسابقه کتاب و کتابخوانی امسال شامل بخش‌های پوستر، اقدام پژوهی، معرفی کتاب به‌صورت مجازی، طرح و شیوه‌های کتابخوانی و بخش اعضای فعال کتابخوان بود.

ضیایی با اشاره به پیشینه‌های تاریخی، مذهبی و دینی در حوزه کتاب و کتاببخوانی افزود: رسالت پیامبر اکرم (ص) با نزول آیه شریفه "نون والقلم" آغاز شد و در دین ما نیز بارها به خواندن و معرفت و اندیشیدن در این باره تاکید شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری با توجه به لزوم برنامه‌ریزی در حوزه کودکان و نوجوانان گفت: کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی سرنوشت خود را تضمین می‌کنند به همین خاطر باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای مدیران آینده کشور داشته باشیم.

ضیایی با اشاره به جایگاه کانون پرورش فکری استان در حوزه کتاب خاطرنشان کرد: این مرکز همواره در حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته به‌طوری که در چند سال گذشته همواره جزء 5 استان برتر بوده است.

مدیرکل اجتماعی و امور فرهنگی استانداری گیلان نیز در این نشست بیان داشت: فضاهای مجازی و ابزارهای اندرویدی نمی‌توانند مانند کتاب اثرگذاری مفیدی داشته باشند و گاهی بسیار مخرب هستند اما می‌توانیم با انتقال فرهنگ مستند و مفاهیم ارزشی این فضاها را کنترل کنیم.

علی پورحسن در مورد ارائه آمارهایی از سرانه مطالعه در بین مردم کشور عنوان کرد: متاسفانه این آمارها نشان می‌دهند که هنوز این فرهنگ در بین آحاد مردم شکل نگرفته است بنابراین تمام تلاش مسئولان امر این است که این نقیصه را برطرف کنند.

انتهای پیام/

نظر شما