شناسهٔ خبر: 22625768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در تماس تلفنی؛

پوتین و ترامپ درباره ایران، سوریه، کره شمالی و افغانستان گفت وگو کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در گزارش اسپوتنیک گفته شده است: گفت وگوی تلفنی عصر سه شنبه به ابتکار طرف آمریکایی انجام گرفت و در آن به تفصیل در خصوص اوضاع سوریه و کره شمالی و افغانستان و موضوع ایران و اوکراین گفت وگو و تبادل نظر شد.
یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه پیشتر به خبرنگاران گفته بود که پوتین و ترامپ در باره اوضاع سوریه و حل و فصل مساله هسته ای شبه جزیره گفت وگو می کنند.
تارنمای بلومبرگ امروز درمطلبی نوشت: رئیس جمهوری روسیه پس از ملاقات غیرمنتظره با بشار اسد همتای سوری خود در سوچی، برای ایجاد شیوه ای دیپلماتیک بعد از پایان جنگ داخلی در سوریه، امروز تماس تلفنی با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برقرار می کند.
این تارنما گزارش داد: پوتین نقش برجسته ای را در تلاش برای حل مشکلات در سوریه داشته و با حمایت نظامی خود کمک به سقوط داعش کرد. کرملین به دنبال این است که قدرت های جهانی و منطقه ای را درکنار همدیگر بیاورد تا تلاش های بلند مدت را نیرویی مضاعف بخشد و ثبات را در سوریه ایجاد کند.
پوتین با مقامات ایران و ترکیه که نقش بسیار کلیدی در پایان بخشیدن به این جنگ داشته اند، روز چهارشنبه برای گفت وگو درمورد یک راه حل سیاسی ملاقات می کنند.کرملین اعلام کرده که پوتین روز دوشنبه تماس تلفنی با امیر قطر داشته و روز پنجشنبه به عربستان می رود تا با پادشاه عربستان دیدار کند.
بنابراعلام کاخ کرملین، پوتین درگفت و گویی تقریبا 3 ساعته به اسد گفت: مهم ترین سوال این است که بعد از شکست تروریست ها در شرایط امن سیاسی چه اتفاقی خواهد افتاد؟
اروپام*391*3404**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما