شناسهٔ خبر: 22625756 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 نرفتن به آسيا، کار خودش را کرد

تهديد نفتي ها به افشاگري

مجوز حرفه‌اي باشگاه نفت براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا صادر نشد و حتي کميته بدوي صدور مجوز حرفه‌اي هم ذوب‌آهن را به عنوان جايگزين اين تيم در آسيا معرفي کرد. اما هنوز مسئولان باشگاه نفت به حضور اين تيم در آسيا اميدوارند و مدعي‌اند که اوضاع مالي اين تيم از استقلال و پرسپوليس بهتر است و نفت نبايد به اين بهانه از آسيا کنار گذاشته شود. بيژن تاجيک سهامدار،‌ نماينده مجمع، عضو و دبير کميته واگذاري باشگاه نفت طلاييه در مصاحبه با فارس گفت: «اگر به هر دليلي وضعيت حرفه‌اي تيم فوتبال نفت تهران رد شود اين موضوع ممکن است بر وضعيت ساير تيم‌هاي ايراني که به کنفدراسيون فوتبال آسيا معرفي شده‌اند تاثير بگذارد. اقدامات لازم براي حضور پرقدرت تيم نفت در ليگ قهرمانان آسيا انجام شده و اقدامات لازم از امروز کليد خورده است. همچنين با تمام نهادهاي مسئول که مانع حضور نفت در آسيا شود افشاگري خواهيم کرد چرا که نفت تهران به وضعيت بسيار بهتري نسبت به ساير تيم‌هاي ايراني براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا دارد. بايد بگويم که وضعيت اسناد باشگاه نفت در کنفدراسيون فوتبال آسيا از پرسپوليس و استقلال شفاف‌تر است.»

لحن صحبت‌هاي تاجيک کاملا تهديدآميز است و به نظر مي‌رسد مسئولان باشگاه نفت قصد دارند با استفاده از اهرم تهديد و افشاگري، مجوز حرفه‌اي اين باشگاه را کسب کنند. تاجيک به صراحت از افشاگري درباره وضعيت باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال صحبت کرده و اين اتفاق اگر بيفتد مي‌تواند اوضاع را براي فوتبال ايران دشوار کند.

پايان پادشاهي ابراهيموويچ

زلاتان مرد سال سوئد نشد

پس از 10 سال سلطه زلاتان ابراهيموويچ بر عنوان بهترين بازيکن سال سوئد، آندرياس گرانکويست به عنوان مرد سال سوئد انتخاب شد. ابراهيموويچ که پس از يورو 2016 از فوتبال ملي بازنشسته شد ، بين سال‌هاي 2007 تا 2016 به عنوان مرد سال سوئد انتخاب شد و هيچ بازيکني در تاريخ سوئد نتوانسته بيش از دو بار اين عنوان را از آن خود کند.

گرانکويست که پس از زلاتان، کاپيتاني سوئد را برعهده گرفت، هفته گذشته به همراه اين تيم با شکست ايتاليا در ديدار پلي آف بليت روسيه را دريافت کرد. زلاتان در 6 ماه اخير به علت مصدوميت از ميادين به دور بوده است و نتوانسته تيمش را همراهي کند و همين موضوع، فضا را براي گرانکويست بازکرد تا با درخششي که در سال گذشته داشت، عنوان بهترين بازيکن سال سوئد را از آن خود کند.

جودوکار ايراني در هلند پناهنده شد؟

ملي پوش جودو ايران پس از مسابقات گرندپري هلند به ايران برنگشته و حرف وحديث درباره پناهندگي وي بالا گرفته است.

رقابت هاي جودوي گرند پري 2017 هلند، روز يکشنبه به پايان رسيد و تيم ملي جودوي ايران که با شش جودوکار عازم اين رقابت ها شده بود، در نهايت با کسب دو مدال برنز توسط سعيد ملايي در وزن 81 – کيلوگرم و جواد محجوب در وزن 100 + کيلوگرم و حذف چهار جودوکار ديگر به کار خود پايان داد. اما با پايان اين رقابت ها، محمد رشنونژاد، جودوکار وزن 60 – کيلوگرم ايران اردوي تيم ملي در کشور هلند را ترک کرد و به همراه ساير جودوکاران به ايران بازنگشت.

اميرحسين سياحي دبير فدراسيون جودو در اين خصوص گفت: از طريق وزارت خارجه و سفارت ايران در هلند موضوع را پيگيري کرديم که تا اين لحظه هنوز خبري نشده است.ما تمام تلاش خود را انجام مي دهيم تا او را پيدا کنيم و زمينه بازگشتش به کشور را فراهم کنيم. محمدرضا رودکي مدير تيمهاي ملي در هلند باقي مانده تا در صورت امکان رشنونژاد را به ايران بازگرداند.

در واکنش به عدم حضور بازنشسته‌ها در ورزش

مشحون: اگر دستور بدهند، بلافاصله ازبسکتبال مي‌روم

رئيس فدراسيون بسکتبال ايران گفت: من در مورد ادامه انجام وظيفه‌ام به عنوان رئيس فدراسيون بسکتبال، تابع وزارت ورزش هستم و به محض دريافت دستوري مبني بر ترک فدراسيون، بلافاصله اين کار را انجام خواهم داد.

محمدرضا داورزني، معاون توسعه ورزش حرفه‌اي و قهرماني وزارت ورزش و جوانان در حاشيه نشست فدراسيون پزشکي ورزشي با کميته‌هاي پزشکي فدراسيون‌هاي مختلف ضمن اشاره به منع قانوني حضور افراد بازنشسته در رأس فدراسيون‌هاي ورزشي اظهار داشت: محمود مشحون يکي از بهترين مديران ما است و طبيعي است زماني که منع قانوني به وجود مي‌آيد بايد به شکل ديگري در خدمت اين مديران باشيم و بايد تلاش کنيم از ظرفيت‌هاي افراد بازنشسته استفاده شود.

در اين رابطه رئيس فدراسيون بسکتبال به تسنيم گفت: من به هيچ وجه حول چنين مسائلي نگشته‌ام و علاقه‌اي به صحبت در مورد آن ندارم تا هيچ انگي به من زده نشود.

او ادامه داد: تمام دغدغه من آماده کردن تيم ملي ايران براي مسابقات انتخابي جام جهاني 2019 بود که به خوبي انجام شد و تيم خوبي را راهي مسابقات کرديم. خوشبختانه مسائل مالي، بليت و پول کافي در اختيار تيم قرار داده شد.

مشحون تصريح کرد: من در مورد ادامه انجام وظيفه‌ام به عنوان رئيس فدراسيون بسکتبال، تابع وزارت ورزش هستم چون آنها تصميم گيرنده هستند و به محض دريافت دستوري مبني بر ترک فدراسيون، بلافاصله اين کار را انجام خواهم داد.

آجورلو برنده دعواي تبريزي‌ها شد

ورزشگاه يادگار امام به تراکتورسازي رسيد

با تصميم سازمان ليگ از اين پس ورزشگاه يادگار امام تبريز فقط از بازي هاي تراکتورسازي ميزباني خواهد کرد.

باشگاه تراکتورسازي در هفته‌هاي گذشته اعتراض شديدي به برگزاري ديدارهاي تيم دسته اولي شهرداري تبريز در ورزشگاه يادگار امام داشت و حتي کار به جايي رسيد که مصطفي آجورلو در نامه‌اي به سازمان ليگ رسماً اعلام کرد که تراکتوري‌ها ديگر در اين ورزشگاه بازي نخواهند کرد.

در اين راستا و با توجه به حضور تراکتورسازي در ليگ قهرمانان آسيا، مسئولان سازمان ليگ نيز تصميم گرفتند براي محافظت از زمين چمن نه چندان مطلوب ورزشگاه يادگار امام بازي‌هاي شهرداري تبريز را در استاديوم اختصاصي اين باشگاه برگزار کنند.

نظر شما