شناسهٔ خبر: 22625476 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دیده‌بان

صاحب‌خبر -
شبكه نسيم، بازار خنده تلويزيون را گرم مي‌كند
با وجود اينكه در روند ساخت «دورهمي» شنيده مي‌شد اين برنامه كنار گذاشته خواهد شد، اما اين اتفاق آنطور كه مدنظر مديران تلويزيون بود، رخ نداد و مهران مديري براي شبكه نسيم برنامه مي‌سازد. مهران مديري براي شبكه نسيم كماكان برنامه‌سازي مي‌كند و اين روزها سري جديد برنامه تلويزيوني «دورهمي» در حال تدارك فراخوان تماشاگر است. 
مهران مديري در جلسه‌اي با حضور در شبكه 3 در ديدار با مدير شبكه تمهيداتي در خصوص همكاري با اين شبكه و ساخت برنامه‌اي با مختصات «دورهمي» براي شبكه 3 اندیشیده و شنيده مي‌شود حتي در اين مسير اسپانسر‌هاي لازم نيز اعلام آمادگي كرده بودند، اما مديران سازمان بهتر ديدند برند موفق «دورهمي» البته با اجراي مهران مديري كماكان روي آنتن شبكه نسيم باشد. جالب اينكه رامبد جوان نيز اهالي گروهش را جمع و جور كرده تا «خندوانه» ي ويژه نوروز نيز كم‌كم از فاز پيش‌توليد به مرحله توليد برسد. شنيده مي‌شود رامبد جوان نيز بعد از ساخت فيلم سينمايي‌اش «خندوانه» را روانه آنتن شبكه نسيم خواهد كرد تا با حضور اكبر عبدي، مهران مديري و رامبد جوان،كماكان شبكه نسيم جور اوضاع و احوال نابسامان طنازي تلويزيون را به دوش بكشد. 

زندگي شهيد «حسن باقري» فيلم مي‌شود
رئيس سازمان سينمايي دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامي از توليد سريال ۳۰ قسمتي شهيد «صياد شيرازي» و فيلم سينمايي سرلشكر شهيد «حسن باقري» خبر داد. علي اصغر جعفري از مديران فرهنگي كشور است كه در حوزه‌هاي مختلف مديريتي همواره نگاهي خلاقانه، جسور و متعهد به ارزش‌ها را پي گرفته است. جعفري گفت:مراحل توليد فیلم‌ها شروع شده است، يكي سريال شهيد صياد است كه شما به آن اشاره كرديد، اين سريال يك كار مشتركي است بين ما و معاونت سيماي رسانه ملي و در ۳۰ قسمت توليد خواهد شد. كار ديگري كه در حال انجام است، فيلم سينمايي سرلشكر شهيد حسن باقري است كه تفاهم لازم براي توليد آن انجام شده است. اين اثر هم كار مشترك ما با بنياد سينمايي فارابي است و ان‌شاءالله جزئيات بيشتر آن را در زمان مناسب اعلام خواهيم كرد.

تغيير پياپي مديريت به جشنواره آسيب مي‌زند
مدير فيلمبرداري فيلم سينمايي «نفس» معتقد است كه هركدام از بخش‌هاي فيلم از اهميت زيادي برخوردار است، بنابراين در جشنواره فيلم فجر بايد مورد توجه قرار گيرد. ساعد نيك‌ذات درباره جشنواره فيلم فجر گفت: ما در كشورمان دو جشنواره ملي و بين‌الملل برگزار مي‌كنيم كه جشنواره ملي برآيندی از فعاليت همه اركان سينماست. سال‌ها پيش يكي از دوستان بخش جوايز فني را به پيروي از جشنواره فيلم كن از جشنواره فجر حذف كرد. بايد توجه داشته باشيم كه هر كدام از جشنواره‌ها قوانين مختص خود را دارند و به هيچ‌وجه نبايد جشنواره ملي فجر را با جشنواره‌هاي خارجي مقايسه كنيم. وي ادامه داد: در سينماي ملي بايد تمام اركان مورد توجه قرار گيرند، زيرا در آن بحث تشويق مطرح است و همه دوستاني كه كار مي‌كنند، دوست دارند مورد توجه قرار گيرند و زماني‌كه در گمانه‌زني‌ها بحث حذف جوايز بخش فني مطرح شد، اعتراضاتي به همراه داشت.

نظر شما