شناسهٔ خبر: 22625395 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

آیین نامه اجرایی پرداخت وام به روستاییان تا دهه اول آذر ابلاغ می شود

تهران-ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نهاد ریاست جمهوری گفت: آیین نامه اجرایی پرداخت وام به روستاییان، تا دهه اول آذرماه سال جاری برای اجرا به همه استانها ابلاغ خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید ابوالفضل رضوی عصر سه شنبه در نشست با موضوع آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: با صدور مجوز رهبر معظم انقلاب از قانون استفاده از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی که مبلغی بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار و معادل ریالی آن 6 هزار میلیاردتومان و به همین میزان سه بانک و یک صندوق که در مجموع 12 هزار میلیارد تومان است، دولت آیین نامه اجرایی مربوط به آن را تصویب و مسوولیت اجرایی آن را مشخص کرد.
وی ادامه داد: کف این وام 100 میلیون و سقف آن 2 میلیارد تومان برای هر پروژه فقط برای روستاییان است که امیدواریم بتوانیم یک کارنامه خوب و قابل قبولی از کارکرد در روستا را به مردم بدهیم.
رضوی در ادامه یادآور شد: از سال گذشته با همکاری بنیاد مستضعفان یک میلیارد و ششصد میلیون تومان وام به عاملیت بانک سینا برای رونق اشتغال در مناطق روستایی تخصیص یافته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: 5 درصد از کارمزد این وام توسط بنیاد مستضعفان و 5 درصد دیگر هم از محل کمک های فنی و اعتباری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری تامین می شود و عملا روستاییان برای دریافت این وام فقط 8 درصد کارمزد می پردازند.
رضوی ادامه داد: براساس سهمیه بندی صورت گرفته در تمامی استان ها سهم هیچ کدام از استانها زیر 40 میلیارد تومان نیست ولی متاسفانه در برخی استانها ظرف یک سال گذشته حتی 5 میلیارد تومان از این تسهیلات جذب نشده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: مقرر شده 45 درصد از این تسهیلات در بخش کشاورزی، 10 درصد در بخش صنایع و معادن، 15 درصد در بخش فناوری اطلاعات، 10 درصد در بخش گردشگری ، 10 درصد در بخش صنایع دستی و فرش و 10 درصد به عنوان سرمایه گذاری در گردش صنایع فعال در شهرهای کوچک تخصیص یابد.
وی ادامه داد: به منظور نظارت بر نحوه تخصیص این تسهیلات پرداخت هر وام منوط به کسب امضای مدیرکل یا رییس سازمان تعاون روستایی استان، رییس برنامه و بودجه استان، مدیرکل بودجه استانداری و رییس دستگاه موافقت کننده نظیر جهاد کشاورزی ، صنایع و معادن یا سازمان گردشگری استان پرداخت شود.
رضوی اضافه کرد: علاوه بر این به 3 استان شمالی کشور به جهت رونق کسب و کار در زمینه پرورش ماهی 20 میلیارد تومان تسهیلات بیشتر پرداخت خواهد شد.
نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی عصرسه شنبه در نشست آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی راه های سرعت دادن به تخصیص وام های اشتغالزایی برای مناطق روستایی و عشایری کشور را بررسی کردند.
سیام**1058**خبرنگار: محمد افضلی**

انتهای پیام /*

نظر شما