شناسهٔ خبر: 22625027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی همدان:

سلامت اجتماعی امروز دچار تحول شگرفی شده است

R41405/P1377/S6,75/CT11

مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به صورت ویژه‌ای به سلامت اجتماعی توجه شده است، گفت: سلامت اجتماعی امروز دچار تحول شگرفی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حمیدرضا الوند در بعد ازظهر امروز در همایش سلامت اجتماعی و تاثیر آن در اجتماع، اظهار داشت: بعد از پنج برنامه پس از پیروزی انقلاب، در برنامه ششم توسعه برای نخستین بار با پیگیری های سیاستمداران و صاحب نظران این برنامه با رویکرد اجتماعی بسته شده است.

وی تصریح کرد: توجه به سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه به این معناست که ما تمام هم و غم خود را فقط برای مسائل اقتصادی نگذاریم و بدانیم که توجه به حوزه اجتماعی و سلامت اجتماعی نیز از نیازهای جامعه است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان افزود: امروز سلامت اجتماعی ما دچار تحول شگرفی شده و باید بدانیم که وقتی یک بیماری اجتماعی در کشور به وجود می آید به سرعت همه‌گیر می‌شود.

الوند گفت: سلامت اجتماعی دغدغه مقام معظم رهبری، صاحب نظران و اندیشمندان ماست تا برنامه‌ ششم توسعه را به گونه‌ای هدایت کنند که از ریل واقعی خود خارج نشود.

وی تصریح کرد: یکی از ضروریات امروز پرداختن به مسائل اجتماعی در قالب گفتمان اجتماعی است و همه باید بدانند سلامت اجتماعی جزو اساسی‌ترین نیازهای جامعه امروز است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان با بیان اینکه باید با دید وسیع‌تر و عمق بیشتری به حوزه سلامت اجتماعی نگاه کنیم، اظهار داشت: مسئله طلاق ، دختران فراری، افزایش اعتیاد، کارتن خواب‌ها، معلولیت، کودکان خیابانی و غیره همگی از مسائلی است که باید به آن توجه کنیم.

الوند با بیان اینکه حوزه سلامت اجتماعی تنها به بهزیستی مربوط نمی‌شود، ابراز کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها مانند آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ورزش و جوانان، سمن‌ها و غیره باید پای کار بیایند و مسئولیت این حوزه را فقط به بهزیستی واگذار نکنند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان افزود: سازمان بهزیستی با 189 وظیفه در حوزه اجتماعی با پنج کمیسیون تخصصی از 13 کمیسیون تخصصی رابطه مستقیمی دارد.

الوند ابراز کرد: سازمان بهزیستی با موضوعاتی نظیر رشد و تکامل کودکان زیر 6 سال، کاهش اعتیاد، کاهش طلاق، آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی، انجام غربالگری‌ها، پیشگیری از معلولیت، کودکان خیابانی و بد سرپرست، درگیر است که این امر نشان از این است که به تنهایی و بدون کمک سایر دستگاه‌ها و مشارکت‌های مردم موفق نخواهیم شد.

وی گفت: ما باید کودکان را در سایه امن اجتماعی رشد دهیم و بدانیم که نیاز اساسی کشور ما نیازهای مالی، مادی و اقتصادی نیست چراکه با اندک درآمد هم می‌توان زندگی کرد اما وجود مشکلات اجتماعی و بیماری مزمن سلامت اجتماعی آدمی را نابود می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما