شناسهٔ خبر: 22624745 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

آناج گزارش می‌دهد؛

یازدهمین دربی والیبال آذربایجان به میزبانی دُرناها/ شکست‌ناپذیران تبریزی به صخره سخت ارومیه رسیدند

دربی والیبال آذربایجان فردا در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر به میزبانی نماینده ارومیه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی آناج: در هفته هشتم لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور «جام شهید محسن حججی» فردا چهارشنبه - اول آذر ماه - تیم‌های شهرداری ارومیه و شهرداری تبریز دربی آذربایجان را در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می‌کنند.

دو تیم در شرایطی رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند که شاگردان بناکار در تمامی بازی‌های قبلی خود در این فصل حریفان را از دم تیغ گذرانده و رقابت بسیار تنگاتنگی را با مدافع عنوان قهرمانی یعنی بانک سرمایه تهران در صدر جدول مسابقات دارند.

اما در طرف دیگر میدان یاران ساسان خداپرست که فصل را با 2 شکست متوالی آغاز کرده بودند و با اینکه در ادامه با 3 برد وضعیت خود را بهبود بخشیدند ولی در دو هفته اخیر نیز نتایج را به رقبا واگذار کردند تا روند سینوسی‌واری را تا بازی هشتم خود طی کرده باشند.

با این اوصاف ارومیه‌ای‌ها امیدوارند تا از امتیاز میزبانی در دیدار فردا استفاده کرده و با پاره کردن نوار موفقیت‌های تیم تبریز و تحمیل اولین شکست فصل به این تیم، چهارمین برد خود را دشت کنند و در آن سو نیز تبریزی‌ها در جهت استحکام روند فوق‌العاده خود تلاش می‌کند.

بدون‌شک جذابیت‌ این دربی فضای خاص و متمایز آن در مقایسه با سایر دربی‌ها می‌باشد با این توضیح که هیچ‌گاه تنشی در دیدارهای دو تیم به وقوع نپیوسته و به علت رابطه نزدیکی که بین هواداران دو تیم حکم فرماست، به دربی برادری معروف شده است.

نگاهی به تاریخچه دربی والیبال آذربایجان در لیگ برتر

تیم‌های هم‌نام ارومیه و تبریز تحت عنوان نمایندگان دیار آذربایجان برای یازدهمین مرتبه در تاریخ لیگ برتر والیبال مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

در 10 دیدار قبلی دو تیم، آمار به سود نماینده ارومیه بوده و فلامینگوها در مجموع 6 پیروزی را برابر تیم تبریز به دست آورده‌اند؛ این برتری در دیدارهایی که به میزبانی ارومیه برگزار شده، نمود بیشتری داشته و دُرناها در 5 بازی خانگی خود مقابل هم‌نام تبریزی 4 بار موفق به شکست حریف شده‌اند. 

نتایج دیدارهای دو تیم در لیگ برتر به شرح زیر است:

فصل 96-95:

هفته هفتم: شهرداری تبریز 3 - 0 شهرداری ارومیه
هفته هجدهم: شهرداری ارومیه 3 - 2 شهرداری تبریز

فصل 95-94:

هفته نهم: شهرداری ارومیه 3 - 1 شهرداری تبریز
هفته بیستم: شهرداری تبریز 3 - 0 شهرداری ارومیه

فصل 93-92:

هفته پنجم: شهرداری تبریز 3 - 0 شهرداری ارومیه
هفته شانزدهم: شهرداری ارومیه 0 - 3 شهرداری تبریز

فصل 92-91:

هفته هشتم: شهرداری ارومیه 3 - 1 شهرداری تبریز 
هفته نوزدهم: شهرداری تبریز 2 - 3 شهرداری ارومیه

فصل 91-90:

هفته ششم: شهرداری تبریز 0 - 3 شهرداری ارومیه
هفته هجدهم: شهرداری ارومیه 3 - 0 شهرداری تبریز

لازم به ذکر است دیدار دو تیم والیبال شهرداری ارومیه و شهرداری تبریز از ساعت 16 فردا با قضاوت محمد شاهمیری برگزار خواهد شد.
 

نظر شما