شناسهٔ خبر: 22624535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در کشور+گزارش

"همایش سلامت اجتماعی ضرورت آن در جامعه" با همکاری سازمان بهزیستی استان همدان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز همدان، مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشوردراین همایش با اشاره به ضرورت فعالیت جدی همه دستگاه اجرایی و تلاش همگانی مردم برای ارتقای سلامت اجتماعی جامعه گفت: باید ازهمه ظرفیتها برای افزایش سلامت اجتماعی و اخلاق مداری درجامعه بهره گیری شود و سلامت اجتماعی با رویکرد اجتماعی محقق شود.

دکترموسوی چلک افزود: یکی ازاتفاقات خوبی که در سیاست گذاری اجتماعی کشورهم در قانون برنامه ششم توسعه وهم دراحکام دائمی برنامه توسعه اتفاق افتاد تعیین سازمان بهزیستی کشوربه عنوان متولی سلامت اجتماعی در کشور است.

او خاطرنشان کرد: در شورای عالی اجتماعی کشور که با حضور رییس جمهور برگزار می شود تصویب سند سلامت اجتماعی مورد تأکید قرارگرفت که امیدواریم تا سال آینده برای اولین باردر کشور سنجش شاخص سلامت اجتماعی کشورداشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد : این سند درحوزه اجتماعی همچون دماسنجی است که برمبنای اطلاعات و شاخص ها می توانیم برنامه ریزی های مبتنی بر واقعیت بیشتر را در کشورداشته باشیم.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشورگفت: درهمین راستا در قانون برنامه ششم توسعه کشورهم تدوین طرح جامع کنترل کاهش آسیب های اجتماعی پیش بینی شد که یک اتفاقی است که برای اولین بار افتاد واین را باید بعنوان فال نیک بگیریم.

دکترموسوی چلک راه اندازی نظام رصد معلولیتها و آسیب های اجتماعی، بحث لایحه نظام چند لایه تامین اجتماعی یا مساعدت اجتماعی و توجه به موضوع مسئولیت اجتماعی بنگاهها و شرکت ها را ازدیگر اقدامات دردست اجرا بیان و خاطرنشان کرد: انجام این اقدامات می تواند ظرفیتی باشد که ما بتوانیم مدیرت اجتماعی هوشمند را در کشور نهادینه کنیم.

او خاطرنشان کرد: بدون شک در اجرای این برنامه ها استفاده از ظرفیت رسانه را نباید غافل شویم.

مدیرکل بهزیستی استان هم در این گردهمایی با بیان اینکه برای نخستین بار برنامه ششم توسعه با نگاه و رویکرد اجتماعی بسته شده است گفت: پرداختن به سلامت اجتماعی باید بصورت گفتمان اجتماعی شود.

آقای الوند با اشاره به تراکم کاری سازمان بهزیستی افزود: این سازمان با ۱۸۹ وظیفه تعریف شده درعرصه اجتماعی فعالیت دارد و در ۵ کمیسیون تخصصی مستقیم فعالیت می کند. 

نظر شما