شناسهٔ خبر: 22624439 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

اوضاع اقتصادی اقلیم کردستان بحرانی است

خبرگزاری مهر

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق ضمن تأکید مجدد بر لزوم مذاکره با بغداد اوضاع اقتصادی در اقلیم کردستان را بحرانی توصیف کرد.

صاحب‌خبر -
«نچیروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که جریان های سیاسی موجود در اقلیم کردستان معتقدند که باید در مرحله آتی مذاکرات با بغداد شروع شود.

به گفته او جریان های کُرد عقیده دارند که یک جریان سیاسی به تنهایی نمی تواند مسئولیت مذاکرات را برعهده داشته باشد و همه جریان های سیاسی اقلیم با تقسیم اداره اقلیم کردستان مخالف هستند.

وی که بعد از دیدار هیأت اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب دموکرات کردستان در شهر سلیمانیه در جمع خبرنگاران سخن گفته تأکید کرد که برخی در داخل اقلیم معتقدند که باید ابتدا انتخابات پارلمانی در سریعترین زمان ممکن برگزار شود در حالی که گروه دیگری معتقدند که اولویت با تشکیل دولت موقت است.

نچیروان بارزانی گفت هیأتی که قرار است از اقلیم کردستان راهی بغداد شود از اعضای دولت اقلیم انتخاب خواهد شد و تأکید کرد که برای پشت سر گذاشتن مرحله حساسی که اقلیم کردستان با آن دست و پنجه نرم می کند باید صفوف نیروها و جریان های سیاسی کُرد متحد شود.

وی تأکید کرد که اوضاع اقتصادی اقلیم کردستان به حدی بحرانی است که همه جریان ها باید با دولت اقلیم همکاری کنند و افزود در صورتی که اربیل نتواند حقوق کارمندان دولتی را پرداخت کند این موضوع را به مردم اطلاع خواهد داد.

برچسب‌ها:

نظر شما