شناسهٔ خبر: 22624350 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از اجرای بیمه درمان اعتیاد با دستورالعمل جدید تا کمک ۵ میلیونی به خانواده‌های داغدار زلزله

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

"کمک ۵ میلیونی به خانواده‌های داغدار زلزله، تقویت انگیزه جنگل‌بانان و محیط‌بانان با تصویب لایحه حمایتی، اجرای بیمه درمان اعتیاد با دستورالعمل جدید، زمین لرزه هیچ ارتباطی با فناوری هارپ ندارد، لزوم بازنگری در وظایف شاغلان بیمارستان‌ها، کمک ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به زلزله زدگان و از شاه‌بیت استقرار "نظام ارجاع" تا اصلاحاتی که به نفع "سلامت" است" از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۶۵ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

با تشریح عملکرد هلال احمر در زلزله کرمانشاه اعلام شد

مشکلی بین دستگاه‌های امدادرسانی وجود نداشت/ کمک ۵ میلیونی به خانواده‌های داغدار زلزله

رئیس جمعیت هلال احمر با تشریح عملکرد و اقدامات جمعیت در زلزله کرمانشاه، به برخی انتقادات و ادعاها که در این باره در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود، پاسخ داد.

علی اصغر پیوندی از پرداخت کمک ۵ میلیون تومانی از طریق کمک های مردمی به هلال احمر به خانواده هایی که فردی را در جریان زلزله کرمانشاه از دست داده اند خبر داد گفت: این مبلغ بر اساس گزارش هایی که از پزشکی قانونی دریافت می شود، پرداخت خواهد شد. همچنین به خانواده‌هایی که بعد از وقوع زلزله فرزندشان متولد شده است نیز ۵ میلیون تومان کمک نقدی از طریق کمک های مردمی پرداخت می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اسکان اضطراری به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است ، به نیازهایی که از این به بعد در مناطق زلزله زده وجود دارد اشاره کرد و گفت: موضوع تغذیه و درمان تا زمانی که مردم به اسکان دائم منتقل شوند ادامه دارد و بر اساس وظایف ما بازه زمانی که باید خدمات ارائه دهیم بین ۴۵ روز تا دو ماه است، ولی بیشتر از این زمان در خدمت مردم خواهیم بود تا با تامین شرایط اولیه آنها به زندگی عادی برگردند.

آخرین وضعیت لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان

تقویت انگیزه جنگل‌بانان و محیط‌بانان با تصویب لایحه حمایتی

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به حضور ۳۰۰۰ نیروی جنگلبان در یگان حفاظت منابع طبیعی بر تاثیرگذاری چشمگیر لایحه حمایت از جنگلبانان و محیط بانان بر بهبود وضعیت قضایی و معیشتی جنگل‌بانان تاکید کرد.

خداکرم جلالی با اشاره به اینکه در حال حاضر لایحه حمایت از جنگلبانان و محیط‌بانان توسط دولت تقدیم مجلس شده و در دستور کار کمیسیون‌های مربوطه مجلس است، اظهار کرد: این طرح کامل شده و علاوه بر حمایتی که در زمینه خسارات و صدمات وارد شده به جنگل‌بانان و محیط‌بانان لحاظ شده بود، موادی برای حمایت‌های قانونی از محیط‌بانان و جنگل‌بانان پس از شهادت و مصدومیت اعمال شده است. 

اجرای بیمه درمان اعتیاد با دستورالعمل جدید+فهرست مشمولان

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید بیمه درمان اعتیاد از سوی سازمان بیمه سلامت ایران گفت:اگر فردی به طور متوسط شش ماه تا یکسال تحت پوشش باشد، هزینه درمان وی حدود یک میلیون تومان خواهد بود که با احتساب اعتبار مصوب می‌توانیم ۸۰ هزار نفر را تحت پوشش ببریم.

پرویز افشار در توضیح آخرین وضعیت اجرای بیمه درمان اعتیاد اظهار کرد: اعتبار بیمه درمان معتادین در سال جاری ۷۹ میلیارد تومان است. طی ماه جاری جلساتی با کمیته درمان اعتیاد برگزار شده و دستورالعمل اجرایی آن بعد از پیگیری‌های مکرر و مذاکره با سازمان بیمه سلامت نهایی و توسط سازمان بیمه سلامت ابلاغ شد.

سوله مدیریت بحران از خندوانه پس گرفته شد

دو مجموعه از پایگاه های مدیریت بحران شهر تهران که به فعالیت های متفرقه اختصاص یافته بود، به ماموریت اصلی خود بازگشت.

به گزارش ایسنا، پایگاه های مدیریت بحران در نواحی تهران با اهداف متنوع از جمله ذخیره اقلام امداد و نجات، آموزش شهروندان، محل استقرار ستاد مدیریت بحران نواحی و مواردی مشابه در این حوزه احداث شده است که طی سال های گذشته تعدادی از آن در اختیار فعالیت های متفرقه قرار گرفت که پس از طرح انتقادها و مصوبه شورای شهر تهران باید صرفا در ماموریت های تعریف شده فعال شوند.

پایگاه مدیریت بحران منطقه ۲ که در اختیار برنامه تلویزیونی خندوانه شبکه نسیم قرار گرفته بود ، طی روزهای اخیر از سوی ستاد مدیریت بحران منطقه ۲ بازپس گرفته شد و رسما از ادامه فعالیت متفرقه آن جلوگیری بعمل آمد.

یک استاد زمین‌شناسی عنوان کرد

زمین لرزه هیچ ارتباطی با فناوری هارپ ندارد/ لزوم مدیریت پسماندهای زلزله

یک استاد دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی ضمن اشاره به آثار زیست محیطی که زمین لرزه می‌تواند در پی داشته باشد از جمله آلودگی هوا و آب گفت: فناوری "هارپ" هیچ ارتباطی با زمین لرزه ندارد.

دکتر محمد یزدی با تاکید بر اینکه لازم است برای نحوه مدیریت پسماندهای زلزله راه حلی پیدا کرد، تصریح کرد: پسماندهای ساختمانی در آن مناطق باید به نحوی مدیریت شوند که در مسیر سیلاب نباشند. چرا که هنگام سیل مصالح ساختمانی شسته می‌شوند و به رودخانه‌ها می‌ریزند. بنابراین این مصالح باید پس از مکان یابی منتقل و دپو شوند. همچنین اگر امکان آن وجود داشته باشد می‌توان برخی از این مصالح را تبدیل به مواد اولیه مانند شن و ماسه و خاک کرد. در پسماندهای ساختمانی مناطق زلزله زده فلزاتی وجود دارد که در اثر باران انحلال پیدا کرده و تبدیل به شیرابه‌هایی با فلزات سنگین می‌شوند که می‌تواند در آینده به دامداری، کشاورزی و باغداری منطقه آسیب بزند. بنابراین مدیریت این موارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

وزیر رفاه تشریح کرد

برنامه‌های وزارت رفاه برای ارائه خدمت به زلزله‌زدگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فردا به استان کرمانشاه سفر می‌کنم،گفت: برنامه‌هایی برای حمایت ویژه از کودکان و سالمندان تنها شده در زلزله و خانواده‌های گرفتار آسیب‌های روحی داریم و حمایت از صنایع و کارگاه‌های آسیب دیده را در دستور کار قرار داده‌ایم.

علی ربیعی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ گروه برای ارائه مشاوره‌های روانی به کرمانشاه اعزام شده‌اند و به کار خودشان ادامه خواهند داد، گفت: همراه با ساخت خانه‌ها تلاش می‌کنیم خانه‌هایی برای افراد آسیب‌دیده و تنها مانده ایجاد کنیم. بحث توانبخشی و حمایت از خردسالان و سالمندانی که تنها شده‌اند مسوولیت اول ماست. همچنین مسوولیت و وظیفه حقوقی ما حمایت از اشتغال و تولید است. بخشی از تولیدی‌ها و صنایع در مناطق زلزله زده دچار آسیب شده‌اند که بازگشت آن‌ها به چرخه صنعت و تولید در دولت مطرح شد و وزارت صنعت فهرستی از آن را تهیه کرده است که در اولویت دریافت تسهیلات برای احیا و برگشت به کار قرار خواهند گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد

لزوم بازنگری در وظایف شاغلان بیمارستان‌ها/تغییرات جدی در کیفیت ارایه خدمات درمانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری در وظایف شاغلان بیمارستان‌ها، گفت: امروز موضوع ایمنی بیماران از نکات مهمی است که در مراکز معتبر درمانی دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد. در اینصورت عدم توجه به ایمنی بیماران می‌تواند بحران‌ساز باشد.

دکتر محمد آقاجانی در مراسم افتتاح چند بخش عفونی و آندوسکوپی در مرکز آموزشی و درمانی مفید تهران با بیان اینکه وظیفه تمام شاغلان بیمارستان‌ها باید مورد بازنگری قرار گیرد، ادامه داد: علاوه بر آن باید از حداکثر توان فیزیکی و مالی دانشگاه در راستای رسیدن به اهداف‌مان استفاده کنیم. باید توجه کرد که یکی از ترجمان مهم اقتصاد مقاومتی، ارتقای بهره‌وری است. امروز در حوزه خدمات درمان، منشوری به نام نسل نوین اعتباربخشی بیمارستان‌ها در حوزه درمان در اختیار داریم. این منشور برای تمام فرآیندهای بیمارستانی دستورالعمل دارد.

سخنگوی شورای شهر خبر داد

کمک ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به زلزله زدگان

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش از الزام شهرداری به کمک به آسیب دیدگان زلزله تا سقف ۱۰ میلیارد تومان خبر داد.

علی اعطا ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرحی برای حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله به صورت دو فوریت در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفت، گفت: براساس این طرح شهرداری مکلف است لایحه‌ای درخصوص چگونگی حمایت از آسیب دیدگان زلزله به شورا ارسال کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران مطرح کرد

از شاه‌بیت استقرار "نظام ارجاع" تا اصلاحاتی که به نفع "سلامت" است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به موضوع استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده به عنوان مهم‌ترین اولویت وزارت بهداشت طی چهار سال آینده، گفت: در بحث استقرار نظام ارجاع، سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بازوی اجرایی وزارت بهداشت عمل می‌کند. وزیر بهداشت هم در برنامه‌ای که به مجلس شورای اسلامی ارائه داده‌اند، استقرار نظام ارجاع را جزو اولویت‌های خود دیده‌اند. از طرفی قانون برنامه ششم توسعه هم بر اجرا و استقرار نظام ارجاع در کشور تاکید کرده است.

مهندس طاهر موهبتی شاه‌بیت نظام ارجاع را تغییر رفتار دانست و افزود: تغییر رفتار مردم چیزی نیست که طی یک یا دو ماه انجام شود، بلکه نیاز به فرهنگسازی دارد. بنابراین سازمان بیمه سلامت به عنوان بازوی اجرایی وزارت بهداشت و با فرماندهی این وزارتخانه و با تعامل، تمایل دارد که این طرح به سرعت پیش رود و زیرساخت‌های آن فراهم شود.

ربیعی: نیازمند جراحی‌های سخت اجتماعی هستیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید شورای عالی رفاه در فصل جدید، کار کارشناسی انجام دهد تا بتوانیم رفع فقر را هدف گذاری کرده و مسایل را ملموس تر کنیم گفت: اکنون نظام چندلایه تامین اجتماعی را جلو می‌بریم و این کار جدید ما خواهد بود. ما به جراحی های سخت اجتماعی نیاز داریم.

علی ربیعی در جلسه شورای عالی رفاه با اشاره به لحاظ شدن ۱۲هزار میلیارد تومان برای اشتغال فقرا در روستاها و شهرهای کمتر از ۱۰هزار نفر گفت: به نوعی اشتغال حمایتی را دنبال می کنیم. باید اشتغال حمایتی در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و روستاها پیگیری شود تا این افراد بتوانند در چرخه توانمندسازی رفاهی قرار بگیرند لازمه وصل کردن این افراد به اشتغال های خرد، برنامه و پیگیری مداوم است.

هاشمی:

جامعه به شادی نیاز دارد

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش بر لزوم توجه به ارتقای برنامه‌های شادی آفرین در جامعه تأکید کرد.

محسن هاشمی در ابتدای جلسه بیست‌وسوم شورای شهر تهران با بیان اینکه جامعه ما نیاز به شادی دارد چراکه متاسفانه ایران در این زمینه رتبه نامناسبی را در بین سایر کشورهای دنیا دارد، افزود: دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگی بخصوص مدیریت شهری باید فکری برای ارتقای سطح شادی در جامعه انجام دهند، چراکه منحصرکردن تشیع به غم جامعه را افسرده می‌کند و باید برای گسترش شادی در جامعه چاره‌اندیشی کرد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

زمین لرزه هیچ ارتباطی با فناوری هارپ ندارد/ لزوم مدیریت پسماندهای زلزله

اجرای بیمه درمان اعتیاد با دستورالعمل جدید+فهرست مشمولان

۸ میوه کم‌قند

تخریب ۱۹۰ خانه بهداشت در زلزله/بهره‌برداری مجدد از بیمارستان‌های تخریب شده تا پایان سال

مشکلی بین دستگاه‌های امدادرسانی وجود نداشت/ کمک ۵ میلیونی به خانواده‌های داغدار زلزله

انتهای پیام

نظر شما