شناسهٔ خبر: 22624337 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اشک تمساح سناتور آمریکائی درباره «پاکسازی قومی در میانمار»

عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا که ریاست هیأتی از این کشور در سفر به میانمار و بنگلاش را بر عهده داشت، اذعان کرد: آنچه دیدیم پاکسازی قومی علیه اقلیت مسلمانان را نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مشاهده آلام آوارگان مسلمان میانماری در بنگلادش باعث واکنش جمعی از نماینگان کنگره آمریکا شد.

«جف مرکلی» (Jeff Merkley) از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا که ریاست یک هیأت ۵ نفره از قانونگذاران آمریکائی در سفر چند روزه به میانمار و بنگلاش را بر عهده داشت درباره مشاهدات خود به خبرنگاران اذعان کرد: عمیقاً از خشونت ها و واکنش نامتناسب نظامیان و گروه های محلی (بودائیان افراطی) علیه روهینگیائی ها ناراحت شدیم.

وی در ادامه اعلام کرد: آنچه دیدیم پاکسازی قومی علیه اقلیت مسلمانان در این منطقه را نشان می دهد.

گفتنی است، از ۲۵ آگوست سال جاری میلادی نظامیان ارتش میانمار به همراه بودائیان افراطی به بهانه واهی حمله گروهی از مسلمانان ایالت راخین در غرب میانمار به چند پُست بازرسی مرزی، در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و طرفداران دروغین دموکراسی تعداد زیادی از مسلمانان را به قتل رسانده، به زنان تعرض کرده، منازل و مزارع آن ها را به آتش کشیدند و به این ترتیب تعداد زیادی از این افراد را آواره کشور همسایه یعنی بنگلادش کرده اند.

نظر شما