شناسهٔ خبر: 22624319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

‍ اجرای طرح بیمه پایه محصولات کشاورزی در بردسیر

فرماندار بردسیر از آغاز اجرای طرح بیمه پایه کشاورزی با حمایت دولت ارکشاورزان به منظور تولید و خودکفایی محصولات کشاورزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مجید نجف پور فرماندار بردسیر در کارگروه بیمه کشاورزی گفت: صندوق بیمه کشاورزی با مشارکت کشاورزان ، در سال زراعی 96-97 طرح بیمه پایه را برای شماری از محصولات باغی شامل انگور آبی، پسته و سیب همچنین دام های سبک و سنگین و طیور اجرا می کند.


وی ضمن اشاره به بیش از۴۰هزارهکتار سطح محصولات زراعی و باغی شهرستان وبرخورداری از چندواحد صنعتی دامپروری و طیور اظهار امیدواری کرد: این طرح با هدف دسترسی به بیمه های کارآمد و به صورت گسترده و فراگیر در سال زراعی 97 - 96 درشهرستان بردسیراجراشود.


وی از جمله ویژگی های بیمه پایه کشاورزی را پوشش بیمه برای خسارت های شدید و منطقه ای در برابر عوامل خسارتزای قهری، حداکثر مبلغ تعهد بالاتر از سایر طرح های بیمه ای و تعهد تمام ریسک توسط دولت عنوان کرد.


احمدزاده مسئول بیمه کشاورزی استان کرمان نیز، محصولات زراعی، باغی و دامی مشمول این نوع بیمه حمایتی را شامل؛ گندم آبی ، انگور، سیب، پسته و دام های سبک عشایری و دام سنگین صنعتی و بومی عنوان کرد.


وی گفت: واحدهای پرورش طیور نیز مشمول بیمه پایه کشاورزی هستند.


احمد زاده تصریح کرد: 85 درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود.


وی بیمه پایه را لازمه داشتن بیمه های دیگر دانست و افزود: بهره برداران در بیمه پایه حداکثر 15 درصد حق بیمه را پرداخت می کنند، اما میزان غرامت آن چندین برابر است.


وی، شرایط پرداخت غرامت این نوع بیمه با طبق اعلام مدیریت بحران، هواشناسی و ستادهای بیمه ای قابل پرداخت است.


مسئول بیمه کشاورزی استان کرمان افزود: انواع خدمات بیمه ای قبلی نیز برای سایر محصولات همچنان در صندوق بیمه ای کشور انجام می شود.


به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بردسیردر سال زراعی ۹۴_۹۵، بیش از یک میلیاردو سیصدمیلیون تومان غرامت به بیمه شدگان کشاورزی بردسیر پرداخت شده است.


کشاورزان و دامداران شهرستان بردسیر می توانند با مراجعه شعبه بیمه محصولات کشاورزی واقع در خیابان ولیعصر روبه روی بانک کشاورزی از تسهیلات طرح مذکور استفاده کنند.


انتهای پیام/س

طرح بیمه پایه محصولات کشاورزی در بردسیراجرا شد

نظر شما