شناسهٔ خبر: 22624089 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام فرهنگی و مذهبی کشورمان: تلاوت قرآن بر روی فهم و قلب انسان تاثیر می گذارد

بلگراد - ایرنا - رئیس موسسه مهد قرآن کشورمان روز سه شنبه در مراسم دومین سالروز تاسیس مجمع قرآنی که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و علاقمندان به حفظ و تلاوت قرآن کریم در حسینیه توحید بخارست برگزار شد، گفت: تلاوت قرآن مجید بر روی فهم و قلب انسان تاثیر می گذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حائری فومنی در ادامه این مراسم با اشاره به حدیث نبوی (ص) «خیرکم من تعلم القرآن و علمه » افزود: ابتدا باید قرآن را خوب یاد گرفت و سپس به دیگران تعلیم داد. قرآن کتاب انسان سازی و برنامه زندگی است که باید سرلوحه فهم و درک کلاس های قرآنی باشد، قرآن هدیه الهی به انسان هاست.
وی اظهار داشت: تلاوت قرآن بر روی فهم و قلب انسان تاثیر می گذارد و به تدریج موجب درک و فهم انسان از قرآن می شود، زیرا شیرینی تلاوت و مأنوس شدن با قرآن باعث رفتن به سوی فهم قرآن خواهد شد.
رئیس موسسه مهد قرآن رومانی اضافه کرد: مرحله اول، تلاوت صحیح قرآن و مرحله بعد فهمیدن معانی قرآن که هر دو مقدمه عمل کردن به قرآن است تا انسان را به شاهراه سعادت متصل کند. کسی که دنبال هدایت و سعادت باشد، باید به قرآن عمل کند. هرگاه فتنه ها اطراف انسان را احاطه کند برای نجات باید به قرآن توسل جست، زیرا یکی از اسامی قرآن «فرقان» است که موجب تشخیص حق از باطل و شناخت مسیر و راه حق می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حائری فومنی همچنین تاکید کرد: یادگیری قرآن تاثیر گسترده ای در زندگی خود و خانواده ها می گذارد، بنابراین باید فرزندان را با انواع مشوق ها به سوی جلسات قرآنی جذب کنیم.
در این مراسم عملکرد سالیانه مجمع قرآنی ارائه گردید و سپس مسابقات حفظ و قرائت قرآن مجید توسط حجت الاسلام و المسلمین حائری فومنی برگزار و به 20 تن از برگزیدگان این مسابقات، جوائز نفیس از جمله سکه بهار آزادی و قرآن کریم با قلم هوشمند اهدا گردید.
اروپام**436**1486**انتشار دهنده: محسن شریفی**

انتهای پیام /*

نظر شما