شناسهٔ خبر: 22624079 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رونمایی از 11 جلد کتاب و تجلیل از نویسندگان و فعالان حوزه کتاب در سروآباد

سنندج - ایرنا - آیین رونمایی از 11 عنوان کتاب و تجلیل و تکریم از نویسندگان، کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی شهرستان سروآباد عصر سه شنبه با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی در سالن همایش فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه موقت سروآباد در حاشیه این مراسم در سخنانی به جایگاه ویژه و ارزشمند کتاب در دین اسلام اشاره کرد و افزود: قرآن کریم بزرگترین راهنمای انسان، یک کتاب است.
ماموستا سید عبدالقادر حسینی اظهار کرد: خداوند متعال انسان را به مطالعه و تحقیق و تفحص در جهان سفارش می کند و در نزد او انسان عالم هزار برابر بهتر از انسان بی علم و دانش است.
وی گفت: فهمیدن رمز و راز این جهان هستی و حرکت به سوی سعادت دنیوی و اخروی به کسب علم و دانش بستگی دارد و انسان هایی که مطالعه را در برنامه روزانه خود دارند، انسان هایی آگاه، هوشیار و بیدار هستند و زندگی را پوچ نمی بینند.
ماموستا حسینی دانش آموزان را به مطالعه در کتب های مختلف سفارش و تاکید کرد: انسان با مطالعه و فراگیری علم و دانش می تواند به پله های ترقی دست یابد و در مسیر پیشرفت است و بدون تردید دوری کردن از علم و دانش و مطالعه انسان را به ظلمت و تاریکی سوق می دهد.
مدیر کتابخانه های عمومی سروآباد نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مراسم قرار بود در هفته کتاب از 20 لغایت 26 آبان برگزار شود که بدلیل وقوع حوادث اخیر (زلزله) در سطح شهرستان به تاخیر افتاد.
جهانگیر صولتی افزود: امروز از 11 عنوان کتاب در حوزه ادبیات کردی شامل شعر و داستان فلکور کُردی، در حوزه کودک، یک عنوان کتاب در مورد آرایه های ادبی و زیبایی های ادبی زبان هورامی و یک عنوان کتاب نیز برگردان کتاب سه تار جلال آل احمد به زبان هورامی که توسط نویسندگان بومی شهرستان تالیف و منتشر شده اند، رونمایی می شود.
وی اضافه کرد: همچنین در این مراسم از 6 نویسنده، پنج کتابدار کتابخانه های عمومی و چهار نفر از اعضای فعال کتابخانه های عمومی شهرستان تجلیل و قدردانی شد.
به گفته وی، در هفته کتاب 9 برنامه شامل برپایی نمایشگاه کتاب، سه نشست کتابخوانی، برگزاری جلسه نقد کتاب، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و اجرای مسابقات نقاشی و کتابخوانی در شهرستان سروآباد برگزار شد.
در پایان این مراسم با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی از 11 عنوان کتاب رونمایی و از نویسندگان و فعالان حوزه کتاب با اهدای لوح تقدیری تجلیل و قدردانی شد.
به گزارش ایرنا، بیست و پنجمین هفته کتاب امسال با شعار آینده روشن با خانواده کتابخوان بر خلاف سال های قبل که از 24 لغایت 30 آبان برگزار می شد، از 20 لغایت 26 آبان برگزار شد.
شهرستان سروآباد با جمعیت 52 هزار نفری در 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار: مجید سلیمانی
7354/9102

انتهای پیام /*

نظر شما