شناسهٔ خبر: 22623805 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام برادری:

ربیع الاول وجهه ی دیگری از انس با مکتب اهل بیت (ع) است

گروه اجتماعی: امام جمعه تکاب گفت: بعد از 2 ماه عزاداری و انس با مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت (ع)، ماه ربیع الاول با محافل جشن و سرورش وجهه ی دیگری از انس با مکتب اهل بیت (ع) را تجلی می کند.

صاحب‌خبر -
حجت‌الاسلام عیسی برادری امام جمعه تکاب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی،با اشاره به ماه ربیع الاول، ماه جشن و سرور، ماه میلاد پیامبر نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع)، اظهار کرد: دشمنان شیعیان فقط با نشان دادن غم و اندوه همیشگی در صدد تضعیف مکتب اهل بیت (ع) بوده اند در حالی که ما شیعیان با غم اهل بیت (ع)، غمگین و با شادی آنها شاد می شویم.

وی در رابطه با نهادینه کردن فرهنگ قیام امام حسین (ع) بعد از محرم و صفر در طول سال بیان کرد: انس با مکتب امام حسین (ع) محدود به محرم و صفر نبوده بلکه با برگزاری  زیارت عاشورا در مساجد، محافل قرآن و ولادت ها در طول سال پرچم امام حسین (ع) را برافراشته و مکتب اهل بیت (ع) را الگو و سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

امام جمعه تکاب افزود: با بزرگ شماردن مناسبت های مذهبی و اعیاد، روحیه استکبار ستیزی، روحیه مبارزه با ظلم، امر به معروف و نهی از منکر، روحیه دعوت به نیکی ها و خوبی ها و پرهیز از زشتی و بدهی ها در بین مردم رواج و استمرار پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: فلسفه تمامی محافل عزاداری، جشن و شادی‌ها در طول سال در همه سنوات بخاطر زنده نگه داشتن راه و انس با اهل بیت (ع) بوده و اگر این شعور توام با فهم و عقلانیت در تمامی ابعاد زندگی استمرار پیدا کند، شاهد آثار معنوی  این مجالس در زندگی فردی و اجتماعی افراد خواهیم بود.

 حجت‌الاسلام عیسی برادری با اشاره به محرم و صفر که دانشگاهی برای زندگی افراد بوده تصریح کرد: آشنایی با مکتب امام حسین (ع) و نهادینه سازی مسائل معنوی و مذهبی و با یادگیری حفظ حریم ها، رعایت حقوق ها، رعایت حلال و حرام ها در ماه محرم و صفر و با تبلیغ و ترویج آنها می توان قدم بر مسیر سعادت در طول زندگی برداشت.

وی  ارزش زنده نگه داشتن یاد و خاطر امام حسین (ع) را چنین عنوان کرد: امام حسین (ع)، امام معصوم از خاندان عترت و طهارت و دارای فضایل اخلاقی با ارزش بوده و بزرگداشت یاد و خاطر ایشان باعث زنده نگه داشتن فضایل معنوی و دینی در تمامی شئونات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی در جامعه بوده است.

امام جمعه تکاب در خصوص وظیفه مسئولین در خصوص نهادینه کردن فرهنگ حسینی در جامعه تاکید کرد: وظیفه تمامی مسئولین،مدیران و نهادهای فرهنگی با بودجه های فرهنگی و سیاست گذاری‌های خود ترویج فرهنگ حسینی در جامعه بوده و مردم در مساجد، مجالس، دانشگاه‌ها و جاهای که فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی شکل پیدا کرده در فضا سازی به گسترش و ترویج فرهنگ حسینی کمک کنند. 

نظر شما