شناسهٔ خبر: 22623627 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

منصوریان استقلال را بد بست؟ (گزارش)

بد بسته شدن استقلال از جمله موضوعاتی است که بسیاری از کارشناسان آن را دلیل افت این تیم می دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شما نیوز ،  حسن بیت سعید شماره هفت جدید استقلالی ها در لیگ هفدهم بود که در دیدار هفته دوازدهم این تیم برابر سیاه جامگان نیز فرصت حضور در زمین مسابقات را پیدا نکرد تا گمانه زنی ها درباره خروج احتمالی او از استقلال در نیم فصل تقویت شود. حسن بیت سعید از جمله اولین خرید های علیرضا منصوریان برای استقلال در ابتدای فصل جدید بود که به نظر می رسد خیلی برای آبی ها کارساز نبوده است. علیرضا منصوریان در دو پنجره نقل و انتقالاتی برای استقلال بیش از 20 بازیکن برای آبی ها به خدمت گرفت و به این تیم اضافه کرد که در ادامه به بررسی خریدهای سرمربی پیشین استقلال می پردازیم:

 

بختیار رحمانی


بختیار اولین خرید استقلال با علیرضا منصوریان بود. سرمربی آبی ها شماره 7 را به این بازیکن داد اما بختیار با عبور تنها 5 هفته از شروع لیگ نیمکت نشین شد و در نهایت با فرا رسیدن نیم فصل با ثبت تنها یک پاس گل از استقلال جدا شد.

 

 

فرشید باقری


نکته پر رنگ در پرونده باقری، رقم سنگین انتقال او و انتظارات بالا از این بازیکن بود که برآورده نشد. باقری البته کیفیت بالای خود را به خوبی در دیدارهایی که برای این تیم به میدان رفته را نشان داده اما منصوریان همواره به عنوان بازیکن نیمکت نشین به این بازیکن بها داد تا انتقادهای زیادی درباره این خرید آبی ها مطرح باشد.

 

 

وریا غفوری


بازیکن ملی پوش استقلال در زمین مسابقه از جمله بازیکنان خوب این تیم است اما در فصل اول به دلیل مصدومیت بازی های زیادی را از دست داد و در فصل جدید نیز به تازگی دوباره مصدوم شده است. غفوری از جمله خرید های استقلال است که نمره قبولی از هواداران و کارشناسان می گیرد.

 


آرش افشین


مهاجم جنوبی استقلال فرصت چندانی برای حضور در زمین مسابقه پیدا نکرد و با فرا رسیدن نیم فصل از این تیم جدا شد تا یکی از پر انتقادترین خریدهای منصوریان لقب بگیرد.

 

 

کاوه رضایی


رضایی در میان خرید های منصوریان یک استثنا بود. ستاره فصل قبل استقلال مرد اول خط حمله این تیم بود و در اکثر گل های این تیم نقش آفرینی کرد. رضایی بعد از یک فصل از استقلال جدا شد تا عمر این بازیکن در خط حمله استقلال تنها یک سال باشد.

 

 

لئوناردو پادوانی


مدافع گران قیمت و برزیلی استقلال طی یک فصل گذشته پرنوسان ظاهر شده و هرگز نتوانسته انتظارات را آنگونه که مربیان در نظر دارند، برآورده کند. این مدافع برزیلی بعد از حضور شفر نیز تنها یک دیدار برای استقلال به میدان رفت و در بازگشت بازیکنان مصدوم احتمالا باز هم نیمکت نشین خواهد بود.

 

 

علی قربانی


مهاجم شمالی استقلال که در نفت تهران با منصوریان حضور داشت، در استقلال عملکرد فوق العاده ای نداشت و همواره در سطحی متوسط برای آبی ها به میدان رفت. قربانی هر چند در دربی و آسیا برای استقلال گلهای حساسی را به ثمر رساند اما هرگز مهاجمی شش دانگ در خط حمله نبود.

 

 

مجتبی حق دوست


هافبک جوانی که قرار بود مجتبی جباری جدید استقلال باشد اما با حضور کم تعداد در تیم منصوریان و خرید های پرتعداد او در پایان فصل ترجیح داد تا به نفت تهران بازگردد.

 

 

میلاد زکی پور


این مدافع نیز از نفت تهران به استقلال پیوست با توجه به ضعف دیگر بازیکنان سمت چپ دفاع، به ترکیب اصلی رسید اما هرگز بازیکن فوق العاده و تاثیر گذاری برای آبی ها نبود و به ویژه در حملات استقلال نتوانسته نقش آفرینی کند.

 

 

حسین کنعانی زادگان


خرید پر سر و صدای استقلال برای خط دفاعی بعد از آنکه در دو بازی ابتدایی با اشتباهات خود باعث شد تا استقلال امتیازات را از دست بدهد با مصدومیت رو به رو شد و خیلی زود از این تیم کنار رفت تا یک خرید کاملا ناموفق دیگر در کارنامه استقلال ثبت شود.

 

 

رابسون جانواریو


مدافع موفق برزیلی استقلال یک نیم فصل را برای هماهنگی در این تیم از دست داد و هر چند در نیم فصل دوم چهره درخشانی داشت اما با پایان فصل جدا شد تا استقلالی ها خیلی شیرینی این خرید جدید را احساس نکنند.

 

 

مجتبی جباری


بازگشت پر سر و صدای 8 محبوب استقلالی ها هنوز کامل نشده بود که منصوریان او را در معامله ای عجیب از تیم کنار گذاشت. جباری این روزها وضعیت نا معلومی دارد و با توجه به عدم اثر گذاری درون زمین مسابقه، جز خرید های ناموفق استقلال طبقه بندی می شود.

 


پژمان منتظری


این مدافع ملی پوش در بازگشت به فوتبال ایران انتظارات را برآورده نکرد و در شرایطی که به دلیل عدم دعوت به تیم ملی پس از نزدیک به 7 سال در اردوی استقلال حضور داشت با مصدومیت رو به رو شد تا همچنان دور از میادین باشد. منتظری هرگز انتظارات را به عنوان یک رهبر در دفاع استقلال برآورده نکرد.

 

 

سرور جپاروف


خرید هوشمندانه آبی ها که نیم فصل دوم فصل گذشته را از دست داد اما با شروع فصل جدید از جمله بازیکنان خوب استقلال است. این هافبک با تجربه البته با اهداف منصوریان مبنی بر نسل سازی در استقلال سازگاری نداشت اما نمره قبولی در استقلال گرفته است.

 

 

مهدی قائدی


برای تصمیم گیری درباره این مهاجم جوان خیلی زود است. این مهاجم جنوبی هنوز برای آبی ها گلی به ثمر نرسانده و البته با ترکیب اصلی این تیم فاصله دارد اما با درخشش در آینده می تواند به معدود خرید های خوب استقلال اضافه شود.

 

 

داریوش شجاعیان


شجاعیان نیز شرایطی مانند باقری در استقلال دارد. بازیکن با کیفیت و اثر گذاری که با تصمیم کادرفنی همچنان در پست اصلی خود به میدان نرفته و همواره مجبور است حضور در پست های غیر تخصصی را تجربه کند. شجاعیان می تواند در ادامه فصل تبدیل به چهره ای مانند کاوه رضایی برای آبی ها شود و این موضوع مستلزم این است که در پست اصلی خود به میدان برود.

 

 

حسن بیت سعید


بازیکن گران قیمتی که او نیز شماره 7 محبوب استقلالی ها را بر تن کرد اما دیگر جایی در ترکیب این تیم ندارد و احتمالا در نیم فصل از فهرست آبی ها جدا خواهد شد تا به لیست ناکامان مطلق اضافه شود.

 

 

سجاد شهباززاده


شهباززاده مهاجم موفقی در استقلال بود و منصوریان تصمیم گرفت تا به گذشته او اعتماد کند اما این بازیکن همچنان با روزهای خوب خود فاصله دارد و در پایان نیم فصل در لیست خرید های نا موفق قرار می گیرد.

 

 

آرمین سهرابیان


خرید ناموفق دیگری که به نظر می رسد با کمترین حضور در استقلال در پایان فصل از جمع آبی ها جدا شود. سهرابیان نه تنها شفر را راضی نکرده بلکه خود منصوریان نیز اعتقاد چندانی به او نداشت و جایی در ترکیب اصلی این تیم پیدا نکرد.

 

 

میعاد یزدانی و نسل دوم بنزین سبز


بازیکنان دیگری نیز در لیست خرید منصوریان حضور داشتند اما هرگز نتوانستند فرصتی برای خودنمایی پیدا کنند و با پشت سر گذاشتن اندک دقایقی از این تیم جدا شدند تا به کارنامه خرید های بد سرمربی پیشین استقلال تکمیل شود. میعاد یزدانی که به عنوان سهمیه بالای 23 سال به استقلال اضافه شد در کنار بازیکنان جوانی که در این فصل به این تیم پیوستند از جمله این خریدها هستند.

 

بازیکنانی مانند بختیار رحمانی، آرش افشین، حسین کنعانی زادگان، حسن بیت سعید، سجاد شهباززاده، مجتبی جباری، میعاد یزدانی، آرمین سهرابیان از جمله خرید های ناکام استقلال هستند و البته نام هایی مانند باقری، حق دوست، قربانی، زکی پور،منتظری و چند چهره دیگر نیز با ارفاق در این گروه قرار نمی گیرند تا نام هایی مانند چپاروف، شجاعیان و کاوه رضایی تنها خرید های موفق استقلال در سه پنجره قبلی و با وجود بیش از 20 میلیارد هزینه باشند.


نکته جالب توجه درباره خرید های سرمربی پیشین استقلال به نیم فصل دوم لیگ شانزدهم باز می گردد. جاییکه استقلالی ها از خرید محروم بودند و با تکیه بر نیروهای داخلی موفق شدند بهترین نیم فصل را سپری کنند و حتی از پرسپولیس قهرمان نیز بهتر عمل کنند تا عملکرد منفی استقلال در نقل و انتقالات بیش از گذشته مشخص شود.

نظر شما