شناسهٔ خبر: 22623104 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بلومبرگ:پوتین برای ایجاد شیوه ای دیپلماتیک بعد از پایان جنگ سوریه با ترامپ تماس می گیرد

تهران – ایرنا -تارنمای بلومبرگ درمطلبی نوشت:رئیس جمهوری روسیه پس ازملاقات غیرمنتظره بابشاراسدهمتای سوری خود درسوچی، برای ایجاد شیوه ای دیپلماتیک بعد ازپایان جنگ داخلی درسوریه، امروز تماس تلفنی با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برقرار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این تارنما گزارش داد: پوتین نقش برجسته ای را در تلاش برای حل مشکلات در سوریه داشته و با حمایت نظامی خود کمک به سقوط داعش کرد.کرملین به دنبال این است که قدرت های جهانی و منطقه ای را درکنار همدیگر بیاورد تا تلاش های بلند مدت را نیرویی مضاعف بخشد و ثبات را در سوریه ایجاد کند.
پوتین با مقامات ایران وترکیه که نقش بسیارکلیدی درپایان بخشیدن به این جنگ داشته اند، روزچهارشنبه برای گفت وگو درمورد یک راه حل سیاسی ملاقات می کنند.کرملین اعلام کرده که پوتین روز دوشنبه تماس تلفنی با امیر قطر داشته و روز پنجشنبه به عربستان می رود تا با پادشاه عربستان دیدار کند.
بنابراعلام کاخ کرملین، پوتین درگفت و گویی تقریبا 3 ساعته به اسد گفت: مهم ترین سوال این است که بعد از شکست تروریست ها در شرایط امن سیاسی چه اتفاقی خواهد افتاد؟
بلومبرگ با اشاره به دیدار سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در آنتالیا ادامه داد: دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که پیش ازملاقات با اسد، پوتین به رییسان جمهوری ایران وترکیه گفته بود که با وی صحبت می کند تا موافقت های انجام شده که ممکن است در جلسه سه گانه آن ها در مورد سوریه مطرح شده باشد را تضمین کند.
بشاراسد با قدردانی ازنقش روسیه درسوریه به پوتین گفت که زمان مناسبی برای مذاکرت است،'مخصوصابعد از به دست آوردن پیروزی' برابر مخالفان دولت سوریه.
وی افزود: ما روی حمایت روسیه حساب باز می کنیم تا ازعدم مداخله بازیگران خارجی در این روند سیاسی مطمئن شویم.
روسیه به صورت فعال بر روی عربستان و دیگر مخالفان اسد کار می کند تا بار دیگر روند مصالحه در این منطقه را ایجاد کند.
سخنگوی کرملین در باره هدف دیدار روسای جمهوری روسیه و سوریه به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین در مرحله توافق در باره دیدار سه جانبه سوچی به شرکت کنندگان آن اطمینان داده بود که از طرف روسیه اقدامات مربوط (مقدمات اجلاس سه جانبه) با رهبری سوریه انجام خواهد گرفت.
اروپام**3234**1590
انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /*

نظر شما