شناسهٔ خبر: 22623077 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حزب الدعوه عراق: اتحادیه عرب به جای ایران و حزب الله، اسراییل را محکوم می کرد

بغداد - ایرنا - حزب الدعوه اسلامی که « حیدرالعبادی» نخست وزیرعراق منتسب به آن است با صدور بیانیه ای تاکید کرد که اتحادیه عرب به جای جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان و گروه های مقاومت اسلامی باید رژیم صهیونیستی را محکوم می کرد و علیه آن موضع می گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حزب الدعوه اسلامی عراق در واکنش به بیانیه اجلاس اخیر وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب که به درخواست سعودی در قاهره برگزار شد، متهم کردن حزب الله لبنان به تروریسم و و ادعای دخالت جمهوری اسلامی ایران در امورکشورهای عربی را بشدت محکوم و این اقدام اتحادیه عرب را تقبیح کرده است.
در این بیانیه آمده است: با توجه به فروپاشی پایه های رژیم های عربی، صدور بیانیه اخیر وزیران خارجه عرب علیه جمهوری اسلامی ایران، حزب الله و گروه های مقاومت اسلامی دور از انتظار نبود.
« اتهام زنی به ایران و حزب الله و دیگر گروه های مقاومت اسلامی به مصلحت جهان عرب و اسلام نیست و فقط هدف قراردادن نیروهای خیرخواه و زنده منطقه است که قلب تپنده افکارعمومی جهان عرب و اسلام هستند و اهانت به این نیروها، اهانت به اراده امت اسلامی است».
حزب الدعوه اسلامی خاطر نشان کرده است که « وزیران خارجه عرب بهتر بود یهودی سازی قدس شریف، مصادره اراضی فلسطینیان، ایجاد شهرک های صهیونیست نشین، تفتیش منازل فلسطینیان، بازداشت جوانان فلسطینی، در مضیقه قراردادن انسان های بیگناه، توطئه علیه جهان عرب و اسلام، حمایت و پشتیبانی از گروه های تروریستی داعش و النصره و درمان تروریست ها در بیمارستان های اسراییل را محکوم می کردند».
در بیانیه حزب الدعوه آمده است:همه هتک حرمت ها توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد اما وزیران خارجه عرب در قبال آن هیچ واکنشی نشان ندادند زیرا رژیم های عربی همدست اسراییل هستند و دیگر به مساله نخست جهان عرب یعنی فلسطین و قدس اهمیتی نداده و به آن پشت کرده اند.
حزب الدعوه اسلامی عراق تاکید کرده است: بعد از اینکه رژیم های عربی برای مدت زمان طولانی با مسئله فلسطین بده بستان می کردند اکنون تمام تلاش خود را معطوف مقابله با جریان های مقاومت اسلامی کرده اند که سمبل کرامت ، عزت و شرف و هویت امت اسلامی و عربی هستند.
این حزب همچنین از اشاره نشدن به مظلومیت یمن توسط وزیران خارجه عرب انتقاد و تاکید کرده است، بهتر بود که وزیران خارجه عرب شرافتمندانه به دفاع از کودکان یمن اقدام می کردند که هر روز هواپیماهای آل سعود خانه ها و مدارس آنها را بمباران می کنند، بهتر بود مسببین ویرانی ها و محاصره ظالمانه ای که یمن با آن مواجه است و عاملان تشکیل صف بلند گرسنگان و بیماران و آلوده شدگان به وبا را محکوم می کردند نه اینکه نسبت به آن بی توجهی نشان دهند و بدتر از آن این که برخی از این کشورهای عربی در مصیبت های یمن دست دارند.
حزب الدعوه اسلامی عراق افزوده است که بیانیه وزیران خارجه عرب همنوا با سیاست ها و مواضع دولت دونالد ترامپ، بنیامین نتنیاهو و آل سعود بوده و نشانه ورشکستی امضا کنندگان این بیانیه است.
این حزب عراقی اضافه کرده است که وزیران خارجه عرب دیگر صلاحیت صدور چنین تصمیمات ظالمانه علیه آزادگان و نیروهای مقاومت را ندارند زیرا آنها، فقط نماینده نظام های استبدادی شان هستند و حرف آخر را فقط ملت ها می زنند.
حزب الدعوه اسلامی عراق از ملت های عربی و جریان ها و تشکل ها در جهان عرب و اسلام خواسته است که فقط به صدور بیانیه های محکومیت علیه مواضع اخیر وزیران خارجه عرب اکتفا نکرده بلکه علیه این اقدام دست به تظاهرات بزنند.
اجلاس فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب یکشنبه گذشته (19 نوامبر 2017) به درخواست سعودی در قاهره تشکیل شد تا به بهانه حمله موشکی گروه انصار الله یمن به فرودگاه الریاض علیه محور مقاومت ضد تروریسم صهیونیستی و تکفیری مواضعی اتخاذ شود.
در بیانیه پایانی این اجلاس علاوه بر ادعای دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور کشورهای عربی منطقه ، حزب الله لبنان و انصار الله یمن سازمان تروریستی خوانده شده اند.
وزیران خارجه لبنان و عراق که در این اجلاس حضور نیافتند به این بیانیه اعتراض و نسبت به برخی بندهای آن اعلام تحفظ کردند.
وزیران خارجه قطر، الجزایر، عمان و سوریه هم در این اجلاس شرکت نکردند.
خاورم *353*380*1324// انتشاردهنده: فردین پازوکی

انتهای پیام /*

نظر شما