شناسهٔ خبر: 22623049 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آبگرفتگی معابر در برخی از استان ها

سازمان مدیریت بحران درباره آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در برخی از استان ها هشدار داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سازمان مدیریت بحران، پیرو اخطاریه شماره 55 دوشنبه مورخ 1396/8/29، به سبب بارش شدید باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها به شرح زیر پیش بینی می شود:
سه شنبه مورخ 1396/8/30 در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، غرب چهار محال بختیاری، جنوب ایلام، جنوب لرستان، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی و برخی نقاط استان های آذربایجان شرقی و زنجان، شمال بوشهر، شمال غرب فارس.
چهارشنبه 1396/9/1 در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه غربی فارس، شمال بوشهر، غرب چهار محال بختیاری، جنوب لرستان، غرب کردستان، شمال غرب کرمانشاه، برخی نقاط ایلام و از اواخر وقت در گیلان، جنوب اردبیل، نیمه غربی مازندران.
پنجشنبه 1396/9/2 در استان های گیلان، مازندران، غرب فارس، جنوب کهگیلویه و بویر احمد،​شرق بوشهر.
همچنین طی سه روز آینده در ارتفاعات و نقاط سردسیر البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال غرب و غرب بارش به صورت برف می باشد و روز جمعه نیز بارش برف و باران در استان های ساحلی خزر و بارش برف در اردبیل پیش بینی می شود از این رو اخلال در تردد جاده های کوهستانی در این مناطق دور از انتظار نیست.
در سه روز آینده در شمال خلیج فارس بارش شدید باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و مواج بودن دریا پیش بینی می شود.
طی امروز و فردا وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در استان های ساحلی خزر به ویژه گیلان و اردبیل رخ خواهد داد، از روز پنجشنبه به سبب نفوذ توده هوای سرد کاهش 6 تا 12 درجه ای دما در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، دامنه های البرز و از روز جمعه در شمال شرق پیش بینی می شود.
لذا برای جلوگیری از خسارات احتمالی توصیه می شود تمهیدات لازم در نظر گرفته شود از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

نظر شما