شناسهٔ خبر: 22622990 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه های یزد و پسکارای ایتالیا

یزد- ایرنا - نمایندگان دانشگاه های یزد و پسکارای ایتالیا برای گسترش همکاری های علمی بین المللی تفاهم نامه امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه یزد، این تفاهم نامه در نشست مشترک همکاری‌ های علمی این 2 واحد دانشگاهی با حضور هیاتی پنج نفری از استادان، مسئولان دانشگاه پسکارا، رئیس و جمعی از مسئولان دانشگاه یزد در محل این دانشگاه امضا شد.
رئیس دانشگاه یزد با یادآوری عضویت این دانشگاه در کارگروه ملی همکاری‌ های 2کشور و سابقه همکاری‌ با دانشگاه‌ ها و شرکت‌ های ایتالیایی، موضوع هایی از جمله گردشگری ، معماری و معدن را به عنوان زمینه ‌های مساعد همکاری نام برد.
محمد صالح اولیاء همچنین از تمایل دانشگاه یزد نسبت به اختصاص تعداد محدودی بورسیه تحصیلی به دانشجویان ایتالیایی علاقه‌ مند خبر داد.
معاون فرهنگی دانشگاه پسکارا نیز با معرفی این دانشگاه و قدردانی از فعالیت ‌ها و همکاری‌ های رایزنی علمی و فرهنگی ایران در رم، به معرفی مباحث گردشگری و توریسم فرهنگی به عنوان زمینه ‌های مساعد همکاری پرداخت.
استفانو ترینکزه همچنین بر علاقه ‌مندی دانشگاه پسکارا برای همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه یزد در قالب برنامه‌ های اتحادیه اروپا تاکید کرد.
فرهاد نژادکورکی رییس دفتر همکاری‌ های علمی و بین‌ المللی دانشگاه یزد نیز با یادآوری حضور وزیر علوم کشور ایتالیا در نشست مشترک همکاری‌ های علمی ایران و ایتالیا در فروردین 1396، توضیحاتی در مورد تفاهم‌ نامه‌های منعقده بین دانشگاه یزد و دانشگاه نیکولاکوزانو و دانشگاه ساپینزای ایتالیا ارائه کرد.
در این نشست، شرکت کنندگان در باره موضوع هایی از جمله تغییر اقلیم، مدیریت میراث فرهنگی، گردشگری، زلزله شناسی، مدیریت بحران های محیط زیستی و ارزیابی ریسک به عنوان توانمندی های مورد همکاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.
هم اکنون افزون بر 14 هزار دانشجو در دانشگاه یزد تحصیل می کنند که حدود 6 هزار نفر آنان در خوابگاه ها مستقر هستند.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت 100 هزار دانشجو دارد که در 60 مرکز آموزش عالی تحصیل می کنند.
7532/ 2047 تنظیم کننده: سعید صادقی مقدم** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@

نظر شما