شناسهٔ خبر: 22622956 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس سابق سازمان «سیا»:

نیروهای آمریکایی و ناتو در "افغانستان" شکست خورده‌اند

خبرگزاری میزان- ژنرال ارشد آمریکایی و رئیس سابق سازمان «سیا» اظهار داشت که نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در دست یافتن به اهداف خود شکست خورده‌اند زیرا جنگ و ناامنی در این کشور افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، ژنرال دیوید پترائوس رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد حضور نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان برای مبارزه با تروریسم فایده‌ای نداشت.

وی افزود: با وجود حضور 16 ساله نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان جنگ در این کشور گسترش یافته است و این نیروها نتوانسته‌اند مبارزه موثر با تروریسم انجام دهند.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی پیش از این نیز نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان را به عهده داشت.

پترائوس معتقد است که در حضور نیروهای آمریکایی ناتو در افغانستان گروه‌های تروریستی بیش از گذشته قدرت بیشتری گرفته‌اند.

وی گفت: بزرگترین هدف نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان سرکوب گروه‌های تروریستی به ویژه شبکه القاعده بود اما این نیروها در ماموریت خود شکست خورده‌اند.

رئیس سابق سازمان سیا در ادامه تصریح کرد واشنگتن با وجود جنگ طولانی مدت در افغانستان نتوانسته‌ به اهداف خود در این کشور دست یابد.

این در حالی است که ترامپ پس از روی کارآمدن استراتژی دولت اوباما مبنی بر «عدم شکست» و رویکرد اسلام‌آباد را دلیل ناکامی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان دانسته بود.

ترامپ و تیم کاری وی مدعی شدند که توسط استراتژی جدید واشنگتن، وضعیت امنیتی افغانستان بهبود خواهد یافت و مخالفان مسلح دولت و گروهای تروریستی را در این کشور شکست خواهند داد.

اما با وجود اعلام استراتژی جدید مقامات آمریکایی همچنان در تدوین ابتکار عملی برای پیروزی آمریکا در جنگ افغانستان ناکام مانده‌اند.

از سوی دیگر، فشارهای واشنگتن به اسلام‌آباد نیز نتیجه محسوسی نداشته است و کنگره آمریکا با عقب نشینی در برابر پاکستان کمک‌های جدید مالی را برای این کشور تصویب کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما