شناسهٔ خبر: 22622871 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

با توجه به پولی شدن دفترچه رایگان بیمه سلامت ایران عنوان شد

آیا ۱۴ میلیون دارنده بیمه سلامت همگانی باید پول پرداخت کنند

R1014143/P1014143/S2,18,24/CT12

سازمان بیمه سلامت ایران درباره پولی شدن دریافت دفترچه بیمه عنوان کرد: اگر متقاضی نخواهد ارزیابی وسع برای او انجام شود، می‌تواند با پرداخت حق سرانه، صندوق بیمه ایرانیان را انتخاب کند که پنجاه درصد حق بیمه را نیز دولت پرداخت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد: برای افراد تحت پوشش صندوق بیمه همگانی رایگان منتظر ابلاغ آزمون ارزیابی وسع از سوی هیات دولت بوده و به موجب قانون برای ورود به صندوق بیمه همگانی رایگان باید  آزمون ارزیابی وسع انجام شود.

همچنین ارائه خدمات تمدید دفاتر بیمه سلامت همگانی رایگان برای بیش از چهارده میلیون بیمه شده تحت پوشش و افرادی که یکبار به عضویت این صندوق در آمده اند ولی الان فعال نیستند، کماکان به‌صورت رایگان انجام می‌پذیرد و هیچگونه تغییری در مورد بیمه رایگان اعضای تمام صندوق‌های بیمه سلامت صورت نگرفته است

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: کسانی که برای نخستین‌بار اقدام به ثبت نام در صندوق بیمه همگانی رایگان می‌کنند، ارزیابی می‌شوند و نتیجه به این سازمان منعکس می‌شود، سپس این سازمان بر اساس نتایج فوق افراد را بیمه می‌کند. همچنین اگر متقاضی نخواهد ارزیابی وسع برای او انجام شود، می‌تواند با پرداخت حق سرانه، صندوق بیمه ایرانیان را انتخاب کند که پنجاه درصد حق بیمه را نیز دولت پرداخت می‌کند.

در پایان سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه در وضعیت فعلی همه بیمه شدگان بیمه همگانی رایگان تحت پوشش  این سازمان و افرادی که قبلا ثبت نام کرده ولی فعال نیستند، می‌توانند به‌صورت  رایگان دفترچه را تمدید کنند؛ اعلام داشت: دریافت دفترچه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، سایر اقشار و روستاییان کماکان به‌صورت رایگان است.

انتهای پیام/

نظر شما