شناسهٔ خبر: 22622856 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اکرمی در گفت‌وگو با فارس:

اکنون کشورهای منطقه نیز به این نتیجه رسیده‌اند که بسیج مردمی را به صحنه بیاورند

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: اندیشه بسیج به کشورهای منطقه مثل سوریه، عراق، لبنان و جاهای دیگر هم منتقل شده است و آنها هم به این نتیجه رسیده‌اند که بسیج را چه برای دفاع و خدمات مردمی از قبیل زلزله و سیل به صحنه بیاورند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در مورد گسترش تفکر بسیجی در منطقه گفت: ما در طول این 39 سال از پیروزی انقلاب، برخی از موضوعات را آزمایش کرده و سود و نفع آن را دیده‌ایم که از جمله  آنها بسیج است. 

وی ادامه داد: بسیج در جنگ تحمیلی هشت ساله کارآمد بود و در غیر جنگ تحمیلی نیز در موارد بسیاری چون امدادرسانی به مردم از آنها استفاده شده است. 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: مسجد که حضرت امام(ره) از آن تعبیر سنگر داشتند، امروز بسیج و بسیجی در آن وجود دارد. اصل بسیج موضوعیت، طریقت و خدمات بایسته و شایسته‌ای در شرایط جنگ و غیر جنگ داشته است. 

حجت‌الاسلام اکرمی بیان داشت: اخیراً دیده و شنیده‌ام اندیشه بسیج به کشورهای منطقه مثل سوریه، عراق، لبنان و جاهای دیگر هم منتقل شده است و آنها هم به این نتیجه رسیده‌اند که بسیج را چه برای دفاع و خدمات مردمی از قبیل زلزله و سیل به صحنه بیاورند. این اصل فکری مهم به نام بسیج در حال فراگیر شدن است. 

وی با توصیه به بسیجیان گفت: امیدوارم برادران بسیجی ما در مناسبت‌های مختلف از جمله نماز جمعه حضور پررنگ‌تری داشته باشند و بسیجی ما باید بهترین نمرات را در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها داشته باشد؛ یعنی باید افرادی علاقمند به تحصیل باشند. 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: بسیج به معنای جهادی، جهش و تلاش چشمگیر است و باید بسیجیان در مراکز مذهبی و حسینیه و هیات و مسائلی چون کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان حضور پررنگی داشته باشند. 

انتهای پیام/

نظر شما