شناسهٔ خبر: 22622733 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان سنجش آموزش کشور | لینک خبر

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در باره اعلام ظرفيت پذيرش رشته‌هاي تحصيلي جديد و تكميل ظرفيت برخي از رشته‌هاي تحصيلي دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازي و پرديس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي در آزمون سراسري سال 1396

صاحب‌خبر -

 سازمان سنجش آموزش كشور به اطلاع كليه داوطلباني كه در آزمون سراسري سال 1396 شركت كرده و در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند، مي‌رساند بعضي از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي، پس از اعلام نتايج نهايي آزمون فوق علاوه بر ظرفيت‌هاي‌ مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (دفترچه شماره 2)، براي پذيرش دانشجو اعلام ظرفيت جديد نموده و یا متقاضی تکمیل ظرفیت بعضی از رشته‌های خود شده‌اند، لذا کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون با نمره کل مساوي و يا بیشتر از یک (با توجه به كارنامه نتايج علمي اوليه) می‌توانند براساس ضوابط و شرايط مندرج در اين اطلاعيه و دفترچه‌هاي راهنماي شماره 1 و 2 و ساير اطلاعيه‌هاي مربوط، از روز ‌شنبه مورخ 96/09/04 لغايت ‌شنبه مورخ 96/09/11 به سايت اينترنتي اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تكميل فرم انتخاب رشته (حداكثر 50 كدرشته محل) به روش اينترنتي، اقدام نمايند.

تبصره: در آن دسته از رشته‌هاي تحصيلي كه پذيرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي صورت مي‌پذيرد، متقاضيان اعم از اينكه در آزمون سراسري سال 1396 ثبت‌نام و درجلسه آزمون حاضر بوده يا نبوده ­اند و يا حتي در آزمون سراسري سال 1396 ثبت نام ننموده اند، مي‌توانند متقاضي شوند. بديهي است آن دسته از داوطلباني قبلاً در آزمون سراسري، ثبت‌نام و شركت ننموده‌اند، مي‌بايست براي ثبت‌نام پس از واريز مبلغ 000,200 (دويست هزار) ريال بابت هزينه ثبت‌نام نسبت به تكميل فرم تقاضانامه ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نمايند.

موارد قابل توجه:

1- آن دسته از داوطلباني كه در يكي از رشته‌هاي تحصيلي متمركز آزمون سراسري سال 1396 پذيرفته شده‌اند، با رعايت ضوابط مربوط و در نظر گرفتن تبصره‌هاي ذيل در صورت تمايل مي‌توانند متقاضي شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي مندرج در اين اطلاعيه شوند.

تبصره 1: در صورت قبولي نهايي اين دسته از داوطلبان در اين گزينش، قبولي قبلي آنان «كان‌لم يكن» تلقي خواهد شد و چنانچه داوطلبان متقاضي، در دوره‌هاي روزانه مندرج در اين اطلاعيه پذيرفته شوند، حتي با دادن انصراف از تحصيل نيز حق انتخاب رشته‌هاي دوره روزانه را در آزمون سراسري سال بعد (1397) نخواهند داشت. لذا به پذيرفته‌شدگان تأكيد مي‌شود در تكميل فرم تقاضانامه شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي مندرج در اين اطلاعيه دقت كافي مبذول دارند، در غير اين صورت هيچگونه اعتراضي قابل قبول نخواهد بود. 

تبصره 2: در صورت قبولي نهايي اين دسته از داوطلبان در اين گزينش، با آنان همانند دانشجوي انتقالي رفتار خواهد شد.

2- پذيرفته‌شدگان متمركز آزمون سراسري در هر يك از كد رشته‌هاي تحصيلي بورسيه و يا شرايط خاص كه به دستگاه‌هاي اجرايي تعهد خدمت دارند و همچنين پذيرفته‌شدگان رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه‌هاي فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي كه متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش هستند، مجاز به ثبت‌نام و شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي مندرج در اين اطلاعيه نمي‌باشند.

3- كليه داوطلباني كه در آزمون سراسري سال 1396 حاضر بوده و داراي نمره كل مساوي و يا بیشتر از یک (با توجه به كارنامه نتايج علمي اوليه) می‌باشند، مي‌‌توانند بر اساس ضوابط و شرايط مندرج در اين اطلاعيه و دفترچه‌هاي راهنماي شماره 1 و 2 و ساير اطلاعيه‌هاي مربوط متقاضي كدرشته‌هاي تحصيلي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي به شرح مندرج در اين اطلاعيه شوند.

4- داوطلبان هر يك از گروه‌هاي آزمايشي ضرورت دارد در انتخاب رشته‌هاي تحصيلي مورد علاقه، به شرايط و ضوابط هر يك از رشته‌هاي انتخابي و همچنين شرايط و ضوابط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي مربوط كه در دفترچه‌هاي راهنماي شماره 1 و 2 آزمون سراسري سال 1396، اين اطلاعيه و ساير اطلاعيه‌هاي مربوط درج شده است، توجه نمايند.

تبصره 1: داوطلبان لازم است در انتخاب رشته‌هاي مربوط به دانشگاه‌ فرهنگيان به شرايط و ضوابط اين‌ دانشگاه (علي‌الخصوص داشتن نمره كل 6500 و بالاتر و حداقل معدل كل ديپلم  15/00مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته، توجه نمايند.

تبصره 2: داوطلباني كه در جلسه آزمون شركت نموده ولي در زمان انتخاب رشته، علاقمندي خود را به رشته‌هاي دانشگاه فرهنگيان اعلام ننموده و هزينه مربوط به اعلام علاقمندي به اين رشته‌ها را به مبلغ 51/000 (پنجاه و يك هزار) ريال از طريق درگاه پرداخت الكترونيكي سازمان، واريز ننموده‌اند، در صورت تمايل به انتخاب رشته‌هاي دانشگاه فرهنگيان (ويژه داوطلبان آزاد) بايستي مبلغ فوق بابت هزينه ثبت‌نام را از طريق كارت‌هاي بانكي عضو شبكه شتاب از طريق سايت سازمان پرداخت نمايند.

5- نيمسال پذيرش دانشجو در هر يك از كدرشته محل‌هاي مندرج در اين اطلاعيه بسته به امكانات و نظر دانشگاه يا مؤسسه محل قبولي، خواهد بود.

6- داوطلبان‌ در صورت‌ تمايل‌ مي‌توانند كدرشته‌هاي‌ انتخابي‌ داراي شرايط خاص و مصاحبه مندرج در اين اطلاعيه را از جداول‌ مربوط استخراج‌ و به‌ ترتيب‌ اولويت‌ علاقه‌ از طريق اينترنت در فرم‌ انتخاب‌ رشته‌هاي ‌‌تحصيلي‌ مرحله تكميل ظرفيت به‌ همراه‌ ساير كدرشته‌هاي‌ مربوط در هر اولويتي‌ كه‌ علاقه‌ دارند بر اساس ضوابط و توضيحات مربوط به رشته‌هاي داراي شرايط خاص دفترچه‌هاي راهنماي انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) وارد نمايند. ضمناً واحد اطلاعات و پاسخگويي به سؤالات، در رابطه با اين اطلاعيه همه روزه در وقت اداری و به غير از ايام تعطيل آماده پاسخگويي به سؤالات مي‌باشد. لذا داوطلبان گرامي مي‌توانند در صورت نياز فقط با شماره تلفن‌: 42163-021 تماس حاصل نموده و از مراجعه حضوري در اين خصوص جداً خودداري فرمايند. 

 

دريافت فايل جداول رشته هاي تكميل ظرفيت آزمون سراسري آبان ماه 1396 فرمت : PDF

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

نظر شما