شناسهٔ خبر: 22622727 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فروش سینمای چین به رکورد 7.5 میلیارد دلار رسید

مجموع فروش سینمای چین در سال با رشد 15 درصدی برای اولین بار از مرز 7.5 میلیارد دلار عبور کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، رسانه‌های چینی در فاصله کمتر از یک ماه و نیم مانده به پایان سال جاری میلادی اعلام کردند، میزبان فروش گیشه سینمای چین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته و برای اولین بار به رقم ۷.۵۳ میلیارد دلار رسیده و ۱.۴۵ میلیارد قطعه بلیت هم در طول این مدت در سینمای چین فروخته شده است.

سینمای چین امسال تحت تاثیر موفقیت فیلم «گرگ جنگجو ۲» بود که تنها حدود ۸۶۸ میلیون دلار از فروش این فیلم در چین حاصل شد. با این وجود تا به این جای سال ۲۰۱۷ میلادی چهار فیلم از ۱۰ فیلم پرفروش گیشه محصولات داخلی و شش فیلم نیز هالیوودی هستند اما موفقیت فیلم «گرگ جنگجو ۲» موجب شده سهم سینمای داخلی چین از مجموع فروش گیشه به ۵۲.۴ درصد برسد. این فیلم امسال نماینده سینمای چین در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار نیز هست.

در میان آثار هالیوودی که امسال در سینمای چین به نمایش گذاشته شده‌اند نیز فیلم «سرنوشت خشمگین» یا همان هشتمین قسمت از فیلم‌های اکشن «سریع و خشن» با ۳۹۳ میلیون دلار بهترین عملکرد را داشت و پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی در تاریخ سینمای چین نام گرفت.

همچنین در سال ۲۰۱۷ تاکنون ۲۱ فیلم اکرانی در سینمای چین به فروشی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار رسیده‌اند.

انیمیشن «کوکو»، «تاریک‌ترین ساعت»، «پادینگتون ۲»، «۴۷ متر زیر»، «شکار انسان»، «فرشته‌ها سفید می‌پوشند»، فیلم «خیابان خونریزی» با بازی «جکی چان» و «افسانه گربه شیطانی» از جمله فیلم‌هایی هستند که در ادامه سال در سینماهای چین اکران می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما