شناسهٔ خبر: 22622725 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزارش کامل سیزدهمین سمپوزیوم روابط عمومی

«نهاد روابط عمومی همچنان در مظلومیت است»

روابط عمومی برنامه

«در جوامع امروزی روابط عمومی‌ها از نقش موثر و سازنده‌ای برخوردار هستند. روابط عمومی‌ها باید بتوانند تولید اندیشه کرده و اعتماد مخاطبان را جلب کنند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا ستاد خبری سیزدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی، هوشمند سفیدی دبیرکل این سمپوزیوم، در ابتدای مراسم افتتاحیه در محل کتابخانه ملی ایران، اظهار کرد: نهاد روابط عمومی همچنان در مظلومیت به سر می‌برد و هنوز وعده دولت برای ارتقای وضعیت آن عملی نشده است.

وی افزود: با ارائه ۱۲ مقاله در این رویداد، امیدواریم نتایج آن در قالب "بیانیه تهران" منتشر کنیم و در اختیار جامعه جهانی روابط عمومی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، مشارکت سازی، فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ، توسعه پایدار و ایجاد گفتمان عمومی در این خصوص مهمترین کار کردهای روابط عمومی در زمینه توسعه پایدار هستند.


در برنامه هفتم توسعه به نقش روابط عمومی در توسعه پایدار توجه شود

"رضا مکنون" نایب رییس کمیته ملی توسعه پایدار در این سمپوزیوم، اظهار کرد: توسعه پایدار موضوعی است که مدت ۴۷ سال است که بر روی آن بحث و تبادل نظر می‌شود و اولین باری است که ۱۴۹ کشور در جهان روی موضوع توسعه پایدار توافق کرده اند.

وی افزود: نمی‌شود در کشور، توسعه اقتصادی را بخواهیم ولی توسعه محیط زیست را نخواهیم و همه این موضوع‌ها به همدیگر مرتبط هستند.

مکنون تصریح کرد: امیدواریم که در برنامه هفتم توسعه کشور به موضوع روابط عمومی درتوسعه پایدار بیشتر توجه شود.

مردم به اخبار روابط عمومی‌ها اعتماد کامل ندارند

معاون وزیر اقتصاد، گفت: بدون شک سازمان‌های قوی و کارآمد از روابط عمومی های قوی برخودار هستند که از روش های نوین در این حوزه استفاده می کنند.

"پوری حسینی" در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که هم اکنون با آن مواجه هستیم این است که مردم جامعه نسبت به اخباری که توسط روابط عمومی ها و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شوند اعتماد کامل ندارند.

وی افزود: یکی از نیازمندی ها این است که اعتماد مخاطبان را جلب کنیم و مجموعه فرآیندهای ما بایستی با اعتماد بیشتر مخاطبان همراه باشد.

پوری حسینی در ادامه بیان کرد: امید است که با برگزاری این نشست‌ها و سمپوزیوم‌ها روش‌هایی برای اطلاع رسانی ارائه شود که بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

راز توسعه پایدار توسعه انسانی است

باقر ساروخانی نیز، در این سمپوزیوم، اظهار کرد: توسعه پایدار این است که ما نگاهی فراگیر داشته باشیم.

او افزود: توسعه و پیشرفت از آرزوهای بشر است و همه علاقمند به پیشرفت و خوشبختی هستند.

وی تصریح کرد: در گذشته فکر می‌کردیم که توسعه این است که به داخل کشور ماشین وارد کنیم که در واقع این توسعه نبود و رشد تلقی می شد که همین موضوع باعث آلودگی هوای شهرهای ما نیز شد.

دبیر علمی سیزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، گفت: توسعه پایدار این است که ما همه جانبه نگاه کنیم؛ پس بنابراین رشد زیر ساخت و رو ساخت در کنار هم می تواند به توسعه پایدار کمک کند.

وی در ادامه بیان کرد: روابط عمومی در عین حالی که تعلق سازمانی دارد بایستی بتواند که اندیشه تولید کنند.

دبیر علمی سیزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، گفت: در ذات روابط عمومی، گفتگو و اندیشه وجود دارد و بایستی بتوانند که همدلی ایجاد کنند.

دکتر ساروخانی در ادامه گفت: سازمان ها و ادرات به روابط عمومی ها نیاز دارند و در جامعه امروزی نمی توان وجود روابط عمومی ها را انکار کرد.

وی تصریح کرد: کاهش آسیب های اجتماعی، کاهش نرخ بیسوادی، نشاط اجتماعی، موفقیت اجتماعی و امنیت اجتماعی، کاهش ریسک پذیری در روابط انسانی و اقتصادی کاهش نرخ مرگ و میر بخصوص مرگ کودکان، دسترسی به امکانات بهداشتی و دسترسی به آب سالم از مولفه های توسعه پایدار هستند.

او گفت: توسعه پایدار به معنای توسعه انسانی است و این انسان ها هستند که می توانند جوامع را به توفیق برسانند.

ساروخانی تصریح کرد: امروزه راز توسعه پایدار، توسعه انسانی است.

تقدیر از مدیران ارشد روابط گستر و برگزیدگان جشنواره علمی روابط عمومی

به گزارش ایسنا، در ادامه برنامه سیزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی از مدیران ارشد روابط گستر و برگزیدگان جشنواره علمی روابط عمومی با اعطای نشان های ویژه و لوح سپاس تقدیر و تشکر به عمل آمد.

پوری حسینی معاون وزیر اقتصاد و دارایی، سرپرست سازمان بهشت زهرا، محمد تقی پور نظر، پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور، مدیران ارشد ارتباط گستر بودند که با اهدای لوح سپاس از آنها تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است که نشان تقدیر ماندگار در این نشست به مدیرکل روابط عمومی شرکت توانیر و مهران عرفانی مهارتی به عنوان مدیر برتر روابط عمومی اهدا شد.

در خصوص کمپین وام ازدواج از لیاقت ورز مدیر کل روابط عمومی بانک کشاورزی تقدیر و به وی نشان ویژه اهدا شد.

نشان ویژه ارتباطات خالق به عظیمی مدیرکل روابط عمومی بانک شهر اهدا شد.

نشان ویژه مدیریت مسئله بحران به عسگری از شرکت همراه اول تعلق گرفت.

لازم به ذکر است که نشان ویژه مسوولیت اجتماعی به غیاثیان از شرکت ایرانول اهدا شد.

در ادامه، نشان ویژه روابط عمومی بحران به دکتر مونسان از بانک سرمایه اهدا و از وی تقدیر به عمل آمد.

خط کش طلایی سیزدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی به بانک دی تعلق گرفت.

بیمه معلم در رشته‌های اطلاع رسانی ومدیریت راهبردی تقدیر شد.

نشان ویژه دیپلماسی عمومی و شهری به شهرداری مشهد اهدا شد.

لوح های سپاس در بخش برگزیدگان جشنواره علمی روابط عمومی به رضا پور ناصرانی، رویا همت نجفی، دکتر غیاثیان، شهریار رهنما و افشین محمدی اهدا شد.

انتهای پیام

نظر شما