شناسهٔ خبر: 22622567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

دفاع مقدس در دروس حوزه‌های علمیه و کارکنان دولت جانمایی شده است

یارمحمدی گفت: طلاب و دانشجویان بعد از مطالعه دروس حوزه دفاع مقدس، نگاهی بسیار عمیق‌تر و مشتاق‌تر از قبل به موضوع دفاع مقدس، اهداف و ارزش‌های آن دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ احمد یارمحمدی مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در نشست رسانه‌ای اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف با محوریت «داستان کوتاه دفاع مقدس» که ظهر امروز با حضور امیر سرتیپ حمیدرضا گرامی رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، مسعود امیرخانی دبیر هفتمین جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف، خبرنگاران و اصحاب رسانه در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه‌ها و وظایف سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بحث ورود آموزه‌های دفاع مقدس به متون مدارس و دانشگاه‌ها است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه سال ۸۸ نیز بوده است.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از مرداد ماه سال ۸۷ با انتخاب اساتیدی در رشته‌های کارشناسی ارشد و برگزاری کارگاه‌های تربیت مدرس بیش از ۳۰ کارگاه با ظرفیت حداقل ۱۰۰ نفر، در حال حاضر یکی از سرمایه دارترین بنیادها  و سازمان‌ها است که بیش از سه هزار استاد در سراسر کشور در اختیار دارد.

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ابراز داشت: در حال حاضر بیش از پنج هزار کلاس در هر ترم تحصیلی در حوزه دفاع مقدس تشکیل می‌شود که بیش از ۲۵۰۰ استاد در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

وی در ادامه بیان داشت: از سال ۸۷ که این برنامه از دانشگاه‌ها آغاز شده، تاکنون بیش از ۳میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو این دروس را گذرانده‌اند.

یارمحمدی با بیان اینکه دروس دفاع مقدس تنها مختص دانشجویان کشور نیست، عنوان کرد: مباحث دفاع مقدس در دروس حوزه‌های علمیه و کارکنان دولت نیز جانمایی شده است.

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بیان داشت: تا به امروز حدود ۴ میلیون نفر از دانشجویان، طلاب حوزه‌های علوم دینی و کارکنان دولت با گذراندن واحدهای درسیِ دفاع مقدس، فارغ التحصیل شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر حسب تجربه دیده شده که دانشجویان و طلاب بعد از مطالعه دروس حوزه دفاع مقدس نگاهی بسیار مشتاق‌تر و عمیق‌تر از قبل به موضوع دفاع مقدس، اهداف و ارزش‌های آن دارند./966/پ۲۰۲/ب۲

نظر شما