شناسهٔ خبر: 22622533 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ دما در کشور

با فعالیت سامانه بارشی روی کشور، امروز در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از جنوب، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و بارش باران در اکثر نقاط کشور از کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، احد وظیفه اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی روی کشور، امروز در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از جنوب، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا ( اول آذر) تداوم این وضعیت را در مناطق ذکر شده داریم، تصریح کرد: از اوایل شب با نفوذ زبانه‌های پرفشار، بارش قابل ملاحظه در سواحل غربی و مرکزی خزرآغاز خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی(Meteorology) با اشاره به اینکه روز پنجشنبه (2 آذر) با حرکت سامانه به سمت شرق، به تدریج از میزان بارش از سمت غرب کاسته می‌شود و عمده فعالیت سامانه در سواحل خزر، شمال شرق، شرق، مرکز، نواحی جنوبی، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی است، گفت: شدت بارش امروز در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، غرب چهار محال و بختیاری، جنوب ایلام، جنوب لرستان، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی و برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان، شمال بوشهر و شمال غرب فارس خواهد بود.

وظیفه ادامه داد: شدت بارش‌ها فردا( اول آذر) در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی فارس، شمال بوشهر، غرب چهارمحال و بختیاری،جنوب لرستان، غرب کردستان، شمال غرب کرمانشاه، برخی نقاط ایلام و از اواخر وقت در گیلان، جنوب اردبیل و نیمه غربی مازندران پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: روز پنجشنبه (2 آذر) این سامانه بارشی(Barge system) در گیلان، مازندران، غرب فارس، جنوب کهگیلویه و بویر احمد، شرق بوشهر فعال است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در سه روز آینده بارش در ارتفاعات و نقاط سردسیر البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال غرب و غرب به صورت برف است و روز جمعه (3 آذر) نیز بارش برف و باران در استان‌های ساحلی خزر و بارش برف در اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه طی امروز و فردا وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر به ویژه گیلان و اردبیل رخ خواهد داد، گفت: از روز پنجشنبه به سبب نفوذ توده هوای سرد کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، دامنه‌های البرز و از روز جمعه (3 آذر) در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کاهش دما تا اوایل هفته آینده در نیمه شمالی کشور تداوم دارد، تصریح کرد: در سه روز آینده شمال خلیج فارس و از اواخر چهارشنبه و روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ( اول آذر) نیمه ابری همراه با بارش پراکنده، به‌تدریج ابری و گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه ( دوم آذر) ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما