شناسهٔ خبر: 22622131 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده تهران در مجلس:

گردش مالی حوزه سلامت در کشور 150 هزار میلیارد تومان است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محسن علیجانی زمانی روز سه شنبه در مراسم کلنگ زنی درمانگاه شبانه روزی حسن آباد فشافویه افزود: منابع مالی به 2 دسته عمومی و خصوصی تقسیم می شوند که منابع عمومی شامل بودجه دولت و بیمه های اجتماعی است و منابع خصوصی شامل پرداخت از جیب مردم، بیمه های خصوصی وسایر منابع است.
وی با بیان اینکه درآمد حوزه سلامت می تواند بسیاری از سرمایه گذارن را به سمت این کار سوق دهد، گفت: درآمد اختصاصی بیمارستان های کشور از محل این گردش مالی 30 هزار میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت یکی از برنامه های مهم دولت است، اظهار داشت: تعریف سلامت ابعاد اجتماعی، جسمی، درمانی و روانی دارد که منابع دولتی بیشتر صرف بخش درمان می شود.
علیجانی در ادامه با بیان اینکه داشتن کلینیک های تخصصی درمانی از موارد ضروری شهرهای جنوبی استان تهران محسوب می شود، اظهار کرد: دولت به رغم تمام محدودیت های مالی خود باید به بخش درمان در این مناطق توجه ویژه داشته باشد.
** اختصاص 130 هکتار زمین برای ساخت بیمارستان میلاد 2 در جنوب تهران
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به احداث بیمارستان میلاد 2 در جنوب تهران اشاره کرد و ابراز داشت: نمایندگان مجلس پیگیر طرح ساخت این بیمارستان هستند و تاکنون با رایزنی هایی که با تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) شده است؛ زمینی به مساحت 130 هکتار به این بیمارستان اختصاص داده شده است.
محسن علیجانی با بیان اینکه خدمات دولت در بخش های مختلف باعث اتحاد و همدلی در جامعه می شود، تصریح کرد: امروز دشمنان می خواهند از شکاف های مذهبی، قومی و اختلافات سیاسی در جهت برنامه های شوم خود استفاده کنند ولی تمامی آحاد ملت ایران با هر نوع گرایش گرایش سیاسی پشت سر ولایت فقیه در جهت آبادانی و امنیت کشور تلاش می کنند.
مراسم کلنگ زنی درمانگاه شبانه روزی حسن آباد فشافویه روز سه شنبه با حضور پروانه مافی و محسن علیجانی زمانی نمایندگان مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، خسروانی مدیر کل درمان سازمان تامین اجتماعی استان تهران، ضیائی بخشدار حسن آباد در این شهرستان برگزار شد.
درمانگاه شبانه روزی حسن آباد فشافویه در زمینی به مساحت 6 هزار متر و زیر بنایی به مساحت 2 هزار و 619 متر مربع در سه طبقه در طی 19 ماه ساخته خواهد شد.
بخش حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری است که متشکل از 37 روستا با 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.
3218/6003
خبرنگار: امیرجعفری - انتشار: روح اله صائب

انتهای پیام /*

نظر شما