شناسهٔ خبر: 22622130 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نوروزی: برنامه جامعی برای ورزشکاران اعزامی به جاکارتا تدوین کرده ایم

صاحب‌خبر -

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اولین همایش کمیته‌های پزشکی فدراسیون‌های ورزشی که در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است، گفت: با توجه به اینکه در سال آینده رویداد مهمی مثل جام جهانی فوتبال و بازی‌های آسیایی جارکاتا اندونزی را پیش رو داریم، سعی می کنیم مسئله دوپینگ را با حساسیت بیشتری پیش ببریم.

به گزارش ایسنا،  دکتر غلامرضا نوروزی در جمع خبرنگاران درباره برپایی این همایش اظهار کرد: این همایش برای نخستین بار از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار می‌شود که هدف از آن هماهنگی بین کمیته‌های پزشکی فدراسیون‌ها با فدراسیون پزشکی برای ارائه خدمات پزشکی بهتر به ورزشکاران تمام رشته‌های ورزشی است.

وی گفت: هماهنگی و همسویی بین کمیته‌های پزشکی فدراسیون‌های ورزشی و تسریع در جهت درمان مصدومان و جلوگیری از موازی‌کاری بین کمیته‌های پزشکی و همچنین ارتقای سطح پزشکی فدراسیون‌های ورزشی از اهداف مهم برپایی این نشست است.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره برنامه‌های این فدراسیون در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اظهار کرد: این فدراسیون برنامه جامع و کاملی برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا خواهد داشت که طی یکی دو ماه آینده جلسات آن را آغاز خواهیم کرد.

نوروزی در پاسخ به این پرسش که آیا برای جام جهانی فوتبال نیز برنامه‌ی ویژه‌ای جهت جلوگیری از دوپینگ ورزشکاران خواهید داشت یا خیر اظهار کرد: مسئولیت اصلی دوپینگ فوتبالیست‌ها با بخش پزشکی فدراسیون فوتبال است. اما به عنوان دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، سعی خواهیم کرد درخصوص دوپینگ حساسیت بیشتری به خرج دهیم تا کاروان سالمی را عازم  مسابقه‌های جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال کنیم.

وی در پایان گفت: تمام  هدف فدراسیون پزشکی ورزشی بر این است که بتواند خدمات خوبی را به ورزشکاران در تمام رشته‌های ورزشی ارائه دهد تا بتوانیم در تمام مسابقه‌ها ورزشکاران سالم و به دور از دوپینگ داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما